בית

>

קבלני איטום

>

שאלה : יריעות

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

יריעות

פורסם על ידי מרדכי
18/10/22

שלום וברכה

ביצעתי יריעות ביטוניות בגג ואחרי בדיקה כבר לאחר כמה שעות התגלה כמה נקושות נזילה

איך הדרך הכי נכונה לתקן

20 תגובות

היכן האם בגג או בחיבור עם קירות או ליד מרזבים או בחיבור בן יריעות ?

בגג וליד המרזבים

צווארון איטום
"צווארון איטום" הנו אביזר הנועד לאפשר חיבור מסודר של שכבות איטום בגגות אל קולטני מרזבים. האביזר גם משמש להעברה מסודרת של כבלים וצנרות דרך שכבות האיטום.



שפתי האביזר הרחבים (ה"צווארון") והחומר ממנו הם עשויים עשוי מאפשרים חיבור אופטימלי בינו לבין חומר האיטום של הגג.

מכונה גם לעיתים גם בשם "שרוול איטום" או "שרוול למעבר צנרת".



צווארוני האיטום משווקים בגדלים ובקטרים משתנים ועשויים מחומרים המתאימים לחומרי האיטום בגגות. השכיח שבהם הנו "צווארון ביטומני" המאפשר חיבור תקין בין יריעות ביטומניות לקולטן המרזב

היי גבי כמה זמן צריך לעשות בדיקת הצפה אחרי יריעות ?

בגג : כניראה לא ריתכו טוב יריעות או לא עשו חפיפה לפי הוראות יצרן
הפיתרון לחימום חיבורים ולחיצה עם גלגלת גומי .
במרזב : כניראה לא שמו פרט מרזב תקני אלא עשו "שושנה" חייב להתקין פרט מרזב תקני .

אני יכול עדיין לחמם את החיבורים וללחוץ ? זה יספיק ? לא צריך לשים עוד יריעה ?

תמיד מומלץ 2 יריעות .
תנסה קודם לאטום שכבה א

האם סיקה לסטיק זה טוב ? לאטום את החיבורים או הכל ?
באם אני שם עוד יריעה אז מה הסדר ?
1חימום חיבורים עם לחץ
2 איטום ואז יריעה ?

אסור לערבב חומרים שח ספקים שונים יריעה וסיקה .
עוד יריעה אז זזים מרחק חצי יריעה ואז מה שלא לקח שכבה א יקח שכבה ב

בדיקת הצפה לגג

דף הבית
אודותינו
שירותים
פרוייקטים אחרונים
חוות דעת
מאמרים
צור קשר
התקשר עכשיו
בדיקות הצפה מבצעים לאחר סיום עבודות איטום בגגות , מקלחות , חדרים רטובים , מרפסות , קירות , חלונות, תפרי התפשטות ועוד. האזור היחידי בו אין מתבצעות בדיקות הצפה (או המטרה) הנו באיטום תת קרקעי של מרתפים וקומות תת קרקעיות.

לקוחות נוהגים להשמיט צעד הכרחי זה מטעמי חפזון וחסכון.

בבדיקת הצפה הקבלן לבחון לא רק את איכות העבודה אלא גם את איכות עובדיו בזמן-אמת. קבלן איטום יעדכן את עובדיו מראש בדבר עריכת בדיקת הצפה לאחר סיום העבודה יכול להיות ובטוח כי עבודתם תעשה יותר יסודית וקפדנית מהחשש מכשלון הבדיקה.

כמובן שהלקוח יצא המרוויח העיקרי אך למעשה כל הצדדים יצאו מרווחים משום שעבודת האיטום תעשה על הצד הטוב ביותר ולא יתרחשו מקרי כשל "פתאומיים" בתקופה מאוחרת יותר בעתיד אשר יגרמו לנזק רב יותר עקב הצורך בפרוק תשתיות שונות במבנה אשר כרוכות בהוצאה כספית מיותרת ועוגמת נפש לכל המעורבים.

בדיקת הצפה לאחר איטום גגות

בדיקת הצפה ניתנת לבצוע בגגות או בגגונים שנאטמו באמצעות יריעות ביטומניות , זפת חם, חמרי אטימה ביטומנים משחתיים , יריעות PVC, פוליאוריטן ועוד.

אין לבצע בדיקות הצפה על גבי גגות עם חומרי איטום אקרילים כגון פוליגג , אקרילפז וכדומה משום שאלו אינם עמידים בתנאים אלו, ינמסו ויהרסו כתוצאה מההצפה!!!

בעבודות האיטום ותחילת פעולת ההצפה יש לאטום את פתחי המרזבים. יש להקפיד על כך שהסתימה תתבצע בתוך הצינור עצמו ע"י " בלון מתנפח " ולא בנקודת החיבור שבין שכבת האיטום למרזב משום שנקודה זו רגישה מאוד לחדירת רטיבות וחייבת להכלל בבדיקת ההצפה.

הנוהג של סתימת המרזב באמצעות ריתוך יריעה ביטומנית סמוך לפתחו – איננו יעיל משום שהוא מונע את בדיקת איכות החיבור בין שכבת האיטום למרזב. לפיכך, וכאמור לעיל – יש לבצע את הסתימה מעבר למקום זה , כלומר עמוק יותר בתוך המרזב.

מילוי המים בגג צריך להתבצע עד לגובה סביר כך שלא יעבור את גובה של שכבת האיטום בקירות שמסביב הגג. עליית מפלס המים מעל לגובה זה תגרום ברוב המקרים לכשלון בדיקת ההצפה משום שהרטיבות תעבור דרך הקירות אל מתחת לשכבת האיטום של הגג. כתוצאה מכך אף יגרם נזק למבנה עקב מים שיעברו את שכבת האיטום וגם לא ניתן יהיה להמשיך בבדיקת ההצפה אלא רק לאחר התיבשות כתמי הרטיבות.

במקרה ששטח הגג גדול ולא ניתן לבצע הצפה של כל השטח בבת אחת יש לחלק את הגג למספר שטחים ולהציף כל אחד מהם בנפרד. תיחום חלקי הגג יכול להתבצע בדרכים שונות כגון יציקת מחסום ממלט וחול, הלחמת יריעה ביטומנית וקיפולה כלפי מעלה- ועוד. לשיטת ההצפה בחלקים יתרון חשוב נוסף : במידה במקרה של גילוי כשל באיטום נוכל לדעת את מיקומו של הכשל בקלות רבה יותר מאשר במקרה של הצפת גג שלם. אך כמובן ששיטה זו מאריכה את משך הבדיקות וכרוכה בדרך כלל בעלויות נוספות. את בדיקת ההצפה יש לערוך למשך 72 שעות.

כאשר מבצעים איטום עם שתי שכבות של יריעות ביטומניות יהיה זה נבון מאוד לבצע בדיקת הצפה על גבי שכבת האיטום הראשונה- לפני בצוע השכבה השניה. בשיטה זו נדע לבטח כי השכבה הראשונה בוצעה כראוי. בנוסף יגרום הדבר לקבלן המבצע לעשות עבודה איכותית ביותר עם השכבה הראשונה כך שלא "יקצר הליכים" בעבודה על השכבה הראשונה בהנחה ש"השכבה השניה כבר תפתור את הבעיה

היי גבי אני יחממם את היריעות מחר כמו שאמרת
כמה זמן אחרי אפשר לבצע שוב הצפה ?

4 שעות אחרי

האם צריך לחמם את כל החיבורים בגג או רק מה שנראה רופף?

רק רופף או כאשר יש גלים

מקצוען עשה או אתה. צריך לבדוק. שלח תמונה 0548070301

איטום מתחיל בעבודות הכנה.
ואחרכך איטום בפריסה לפי התקן

ממליץ על יועצי האיטום https://www.itumit.co.il/tech-home וחומרי האיטום של https://www.b-gtech.com/%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9D https://www.bg-paint.co.il


תיקון הקישורים - ממליץ על יועצי האיטום https://www.itumit.co.il/tech-home וחומרי האיטום של https://www.b-gtech.com/%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9D https://www.bg-paint.co.il


השאלה שלך מאוד כללית וצריך לקבל מידע מדויק על מה היה, מה נעשה ועל ידי מי: האם מדובר בגג ישן שחידשו עליו יריעות ביטומניות או גג חדש ? האם יש שיפועים תקינים או מים עומדים ? האם חדירת המים הייתה בזמן בדיקת ההצפה ? מה אמר הקבלן המבצע על כך ? האם יש יריעות משוחררות או נפוחות ?