בית

>

תאורה לבית

>

איך בוחרים תאורה לאי במטבח?

איך בוחרים תאורה לאי במטבח?

מהי הדרך הנכונה להאיר את האי במטבח? מהם עוצמת האור והגובה הנכונים? ומהן האפשרויות העיצוביות שיתרמו למראה החלל כולו? לפניכם טיפים ודגשים שיסייעו לכם לבחור גוף תאורה לאי שלכם

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-20/12/2016 4 דק' קריאה

אי במטבח הוא כיום הסטנדרט. אין כמעט שיפוץ כללי או נקודתי בו לא יתווסף אותו משטח במרכז המטבח שישמש אותנו לעבודה בנוסף לשיש, או לפינת אוכל (לפעמים גם לשניהם). כיום, האי הוא מרכיב בלתי נפרד מכל מטבח והוא מגיע בהרבה וריאציות שונות, גדלים שונים ועשוי מחומרים שונים. בהתאם, מושקעת לא מעט מחשבה גם בבחירת גוף התאורה המתאים לאזור שמעל האי. התאורה מעל לאי צריכה לתת מענה עיצובי, לצד צורך פרקטי. כדי להבין מה חשוב לדעת לפני שבוחרים תאורה במטבח נעזרנו ברמי ורד, יועץ תאורה בקמחי תאורה, שהסביר מהם הדברים הבסיסיים שיש לדעת לקראת בחירת התאורה מעל לאי.

מהם הדגשים לתאורה הכללית במטבח?

ראשית, כדאי לדעת שבמטבח כדאי להאיר בתאורה שוטפת, המתייחסת לחלל כולו, ולא תאורה הממוקדת למקום מסוים. המטבח הוא חלל עבודה לכל דבר. בהתאם, אנו בוחרים בחומרים עמידים וחזקים וכן בתאורה חזקה המאפשרת לנו לראות היטב מה אנחנו עושים. בשל העובדה שהמטבח הוא חלל המיועד לעבודה חשוב לשים לב שמטפלים בתאורה בכולו ולא באופן נקודתי. בדרך כלל מומלץ להשתמש בפרופילים של לד, המאירים את האזור כולו בצורה חזקה. את ארונות המטבח ניתן להאיר בתאורה נסתרת מתחת ובתוך ארונות המטבח על ידי שימוש בפסי לדים וגופי תאורה שקועים.

תאורה לאי שמהווה משטח עבודה

לעתים האי עצמו מהווה משטח עבודה, לפעמים גם עם כיריים או כיור ואז חשוב להאיר גם את האזור שמתחת לאי בתאורה חזקה. במקרה כזה, ניתן לבחור בספוטים של לד המוציאים חזק את הפיגמנט לאזור העבודה, או צילינדרים למיניהם, כמו ספוטים החיצוניים לתקרה. ניתן גם להתקין פס צבירה עם ספוטים הנצמד לתקרה מעל האי, כדאי לקבל תאורה טובה וחזקה.  

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

יהונתן חיו

ציון 9.67 6 חוות דעת

איימן עיראקי

ציון 9.8 87 חוות דעת

רוני קנופלר

ציון 9.96 18 חוות דעת


שילוב תאורת האי עם תאורת המטבח. באדיבות קמחי תאורה

כיצד נדע שגופי התאורה שרכשנו יתנו מספיק אור מעל האי במטבח? כאשר האי מהווה משטח של עבודה ובחרנו להאירו באמצעות ספוטים שקועים, על כל 2 מ"ר נצטרך לפחות ספוט שקוע אחד. כך שאם למשל, יש לנו אי באורך 3 מטרים על רוחב של 2 מטרים, נצטרך לפחות 3 ספוטים שקועים שעצמתם בסביבות 10 ואט. זוהי תאורה בסיסית לאי שסביר שתצטרך תגבור של עוד גוף תאורה שקוע או שניים לתגבור, רק מעל האי. אם אין לכם ליווי של אדריכל או יועץ תאורה בשיפוץ כדאי להגיע לחנויות עם הנתונים של גודל החלל וגודל האי. לכל גוף תאורה יש נתונים טכניים אותם מתאימים לגודל החלל.

תאורה לאי שאינו מהווה משטח עבודה

אפשרות נוספת היא שהאי אינו מהווה משטח עבודה בפני עצמו ולכן אינו דורש תאורה חזקה כמו בשאר חלקי המטבח. במקרים כאלה האזור מקבל מעט אור מהתאורה הכללית של המטבח, וניתן לתלות בו גוף תאורה שהוא יותר דקורטיבי, שיכול להכיל נורה רגילה של לד או נורת ליבון כלשהי של פחם. ישנן כל מיני אפשרויות שונות לגופי תאורה במקרה הזה. הפופולריים כיום כמו למשל 3 גופים כיפתיים המאירים כלפי מטה, שלושה עיגולים שטוחים, צילינדרים בכל מיני אורכים שונים או פסי צבירה תלויים. אופציה עיצובית אחרת היא גופי תאורה שקועים, כאשר ישנה הנמכת תקרה. אפשרות נוספת היא הארת המטבח כולו כולל האי בכמה נקודות המפזרות אור במטבח, ללא התייחסות מיוחדת לאי.

מחפשים חברת תאורה ולא מצאתם ?

או

שלושה גופי תאורה מעל האי. באדיבות קמחי תאורה

הפרדת תאורת האי מהתאורה הכללית במטבח

כאשר יש לנו מספיק אור למשטחי עבודה, ניתן גם להפריד את התאורה של האי מהתאורה הכללית. כך, במידה והאי מהווה פינת אוכל שנרצה לפעמים לתת לה אווירה מעט מיוחדת, נוכל לעשות זאת. יש לסגור את העניין עוד בשלב תכנית החשמל לבית. כך, לתאורת האי ולתאורה הכללית יהיו מתגים נפרדים ונוכל לשחק עם התאורה הכללית במטבח ולבחור את האווירה שתתאים לנו.   


תאורת אי מופרדת מהתאורה הכללית. באדיבות קמחי תאורה

באיזה גובה יש לתלות את גופי התאורה?

כאשר מדובר בגופי תאורה תלויים, נהוג לתלותם בכל הבית במרחק של כ-2 מטרים מהרצפה. כאשר מדובר באי במטבח - תלוי בגודל האי ובגודל גוף התאורה. ניתן להנמיך את גוף התאורה יותר כאשר מדובר באי גדול, כאשר גוף התאורה רחוק מקצותיו. חשוב שלא ליצור מצב שמי שיושב סביב האי ויטה את גופו - עלול להיתקל בו. במידה והאי משמש כשולחן עבודה כדאי לתלות את הגוף קצת מעל גובה הראש. במידה והאי משמש רק כשולחן אוכל ניתן להנמיך מעט את הגוף.


שילוב גופי התאורה בעיצוב החלל. באדיבות קמחי תאורה

בחירת סוגי נורות לגוף תאורה מעל האי

כיום, רובם המכריע של גופי התאורה מכילים כבר את הנורות בילט אין. "מהפכת" השימוש בנורות לד הביאה לכך שאין לנורה זו כמעט תחליף, ולכן כבר אין תהליך של בחירת הנורה עצמה בנפרד. פרט לכמה גופי בודדים העובדים על נורות פחם, או נורות בהברגה רגילה המכילות לדים, כל השאר הם כבר בילט אין. לפני כעשור המצב היה שונה והיו אינספור סוגים שונים כמו נורות PL, פלורוסנטים או הלוגן ותת סוגים שונים. כיום, המחבר הצטמצם משמעותית והבחירה היא יותר של הגוף עצמו, העיצוב והגודל.




 

מחפשים חברת תאורה ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה