בית

>

צבעים

>

מאמרים

>

איך בוחרים צבע לבית?

איך בוחרים צבע לבית?

רוצים לבחור צבע לבית ולא יודעים איך? מניפת הצבעים היא אחד הכלים השימושיים ביותר שיוכלו לסייע לכם בתהליך. כמו כן קיימות גישות שונות לעיצוב הבית בצבע. ביקרנו בנירלט וקיבלנו את כל העצות והדגשים המקצועיים מקרן נוימן

מאמר מאת נירלט

פורסם ב-21/11/2012 4 דק' קריאה

בחירת צבע לקירות הבית היא משימה לא פשוטה, במיוחד כשמדובר בשיפוץ קומפלט של הבית שדורש מאיתנו לבחור צבעים מראש בלי לדעת מה יהיו הגוונים של הריהוט, הריצוף ושאר האלמנטים של הבית. גם כשמדובר בחידוש הצבע לבית הקיים נצטרך ליצור הרמוניה בין העיצוב הקיים לצבעים החדשים. כשנפתח את מניפת הצבעים נראה מגוון רחב של צבעים, כך גם כשנגיע לחנות צבע, וקל מאוד להתבלבל ולהתפרש על מגוון רחב של צבעים שלא מתאימים זה לזה. אז איך בוחרים צבע לבית? קרן נוימן, מעצבת מחברת "נירלט", מסייעת לנו להתמקד ולבחור את הצבעים שמתאימים לנו.

מניפת הצבעים - כלי עזר המרכזי שלנו

מניפת הצבעים היא אמצעי עזר מעולה לבחירת צבעים לבית ונוכל למצוא אותה בכל חנות צבע באשר היא. מניפת הצבעים כוללת מגוון רחב מאוד של צבעים על כל הגוונים שלהם - הבהירים, הכהים, העזים והניטראליים כאחד. בכדי להשתמש במניפת הצבעים בחוכמה נפרט כמה כללי בסיס שיוכלו לנו לסייע להשתמש נכון בה:

  • מניפת הצבעים מורכבת ממספר רחב של סטריפים. בכל סטריפ צבע בגוונים שונים כאשר שתי הקוביות הראשונות שהן כהות יותר תמיד ילכו יד ביד עם הטונים הבהירים יותר בסוף הסטריפ.
  • סטריפים במניפה שסמוכים זה לזה ממוקמים כך מסיבה מסוימת. לרוב, הצבעים בסטריפים הסמוכים זה לזה גם הם יעבדו יחד. כך למשל נוכל לראות מיקום של משפחת החומים לצד משפחת הירוקים בסטריפים שיוצרים מראה טבעי שהולך יד ביד.
  • אם ברצוננו לבחור בצבעים עזים וכהים גם פה נוכל להיעזר במניפת הצבעים וללכת על סטריפים סמוכים זה לזה או קוביות צבעים באותו סטריפ שהן כהות יחסית. נוכל לשלב צבע כהה בסטריפ עם הצבע הבהיר בסוף הסטריפ בכדי לעדן את הבחירה בצבעים וליצור קונטרסט נכון ונעים לעין.
חן בכר

ציון 9.54 6 חוות דעת

דניאל לסרי

ציון 9.64 9 חוות דעת

דוד זיגדון

ציון 9.52 16 חוות דעת

בן בן שושן

ציון 9.57 17 חוות דעת

איך בוחרים צבע לבית? - על הגישות השונות

בכדי לבחור צבע לבית בצורה שקולה ונכונה וליהנות מהתוצאה בסופו של יום נצטרך קודם כל לחשוב מה המשימה שעומדת בפנינו: האם אנחנו צובעים בית שלם במסגרת שיפוץ? האם אנחנו עושים השבחת נכס? האם אנחנו מתמקדים בצביעת חדר אחד או אפילו קיר בודד בלבד? השימוש במניפת הצבעים ובחירתם יהיה שונה בין מטרה אחת לאחרת. ניתן לחלק את בחירת הצבע לבית לשתי גישות עיקריות:

  • אם אנחנו מעצבים צבע לבית על סמך העיצוב הקיים נצטרך לקחת בחשבון את כל האלמנטים העיצוביים בבית טרם נבחר את הגוונים הרצויים לקירות. כלומר, ניקח בחשבון את צבע ומרקם הריצוף, הפרופילים, הריהוט וכו' בכדי לבחור צבע לקיר. כך למשל אם הגוון של הריצוף הוא אפור, הפרופילים תכלכלים והספה בסגול מעושן נוכל למצוא גוון כללי שיתאים לאלו כמו אפור בהיר. ניתן לגשת לחנות צבעים שתפרוש בפניכם את כל הצבעים מול הפנים ותקל על הבחירה וההשוואה בין צבע אחד לאחר. בסופו של דבר התמקדו בכ5 גוונים מנחים להמשך העבודה.
  • הגישה השניה היא כשעושים שיפוץ קומפלט לבית ורוצים לרהט, לרצף ולצבוע מא' ועד ת'. במקרה זה בוחרים הכל מאפס ואין קו מנחה של צבעים קיימים ועל כן הבחירה תהיה יותר אינטואטיבית. במקרה זה, בשלב הראשון בחרו צבעים שאתם נמשכים אליהם יותר ומדברים אליכם באופן אקראי. העזרו במניפת הצבעים בכדי ליצור התאמה בין הצבעים, אך טרם הצמדו אליה. לאחר שאספתם כ10 גוונים התחילו לחשוב איזה גוון יתאים לאיזה חלל בחדר ואילו צבעים מיותרים. האם הצבעים משתלבים זה עם זה באופן הרמוני או שיש צבע שהוא בולט יתר על המידה? אם לא תרצו לוותר על הצבע העז תמיד תוכלו לשלב אותו בחלל הבית בצורה כזו או אחרת - בין אם יהיה הצבע הדומיננטי ובין אם יעטר רק קיר אחד בבית. מה שהכי חשוב זה ללכת עם הקו העיצובי שלך ולא לנסות לחקות מגזינים וקטלוגים של צבע לבית. יצירת אמירה ועיצוב אישי היא זו שתגרום לשביעות רצון המירבית. החלו לנפות את הצבעים שלא רלוונטים בתום התהליך ותגלו כיצד הצבעים שבחרתם יכתיבו את הטון לכל שאר פריטי העיצוב בבית.
  • רצוי להסתייע באיש מקצוע לעיצוב צבע הקירות לבית, בין אם מדובר במעצב פנים ובין אם מדובר באיש המכירות בחנות הצבעים. כל עוד אתם באים עם כיוון מסויים ועיינתם במניפת הצבעים ויש לכם חזון לעיצוב הבית איש המקצוע יוכל לסייע לכם בצמצום הבחירה, התמקדות ומתן מענה בתחום הצבע לכל עיצוב הבית.

מחפשים צבעי ולא מצאתם ?

או

מחפשים צבעי ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה