בית

>

עשה זאת בעצמך

>

קניית חומרים לשיפוץ הדירה בעצמינו

תוכן עניינים

קניית חומרים לשיפוץ הדירה בעצמינו

האם תמיד חייבים לקנות חומרי גלם דרך קבלן השיפוצים או שאפשר גם לבד? ואם כן לבד- אז איך ומה ?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-05/06/2011 2 דק' קריאה

קניית חומרים, בעצמנו? ומה המשמעות של חומרים זולים לעומת חומרים יקרים ובעלי תו תקן?
כחלק מכל בנייה או שיפוץ יסודי נדרש לרכוש חומרי בניין. ישנם סוגים רבים של חומרי בניין, חלקם נושאים בתו תקן כזה או אחר וחלקם לא. התאמה של חומרי בניין לאופי וצורת הבניה דורשת היכרות עם החומר ושיטות הבניה השונות. כיצד נדע לרכוש את חומרי הבניין המתאימים לנו? האם כדאי לרכוש בעצמנו? מה ההבדל בין חומר בעל תו תקן לחומר ללא תו תקן?

חשיבותם של חומרי בנייה איכותיים

כשמדובר ברכישת חומרי בניה חשוב לזכור את המשפט "זול היום – יקר מחר". חומרי בניה איכותיים יבטיחו בניה יציבה, עמידה ובטיחותית. שימוש בחומרים זולים בתהליך הבניה או השיפוץ אולי יוריד את העלויות של הפרויקט היום, אך עלול לגרום לתקלות, בעיות בטיחותיות וליקויי בניה חמורים. עלות התיקון של ליקויי בניה והחלפת חומרים תעלה לנו הרבה כסף בעתיד שלא לדבר על עוגמת נפש, זמן יקר ו"כאב ראש לא קטן". 

איך לזהות חומרי בניה איכותיים? מה המשמעות של תו תקן?

חומרי בניה הנושאים תו תקן ישראלי, בינלאומי או של מדינת המוצא יחשבו תמיד כחומרים איכותיים יותר. הסיבה לכך היא פשוטה, על מנת לקבל תו תקן על החומר לעבור בדיקות כגון עמידות, חוזק, בדיקות רדיואקטיביות, בדיקות טיב החומר וכדומה. כשאנו רוכשים חומרי בניה בעלי תו תקן נוכל להיות בטוחים כי הם עמדו בדרישות מחמירות ונמצאו מתאימים לשימוש שלא כמו חומרים ללא תו תקן. התאמה לתו תקן עולה ליצרן לא מעט, לכן חומרים זולים במיוחד, סביר להניח שאינם נושאים תו תקן ויש לשקול שנית האם לרכוש אותם.

האם כדאי לרכוש חומרי בניין בעצמנו?

רכישת חומרי בניין דורשת הבנה של שיטות בניה שונות, התחשבות בתנאי השטח הקיימים, התנהגות החומר במצבים שונים וטיבו. לכן, מומלץ להיעזר באיש מקצוע אשר יוכל להמליץ על חומרי בנייה המתאימים לפרויקט שלנו. מהנדס בניין או אדריכל בעל ניסיון והכירות עם עולם חומרי הבניה יוכלו לרכוש עבורנו חומרי בניין נכונים ואיכותיים. כמו כן, מהנדס בניין או אדריכל יוכלו להציע לנו אלטרנטיבות זולות יותר ואיכותיות לא פחות מתוך היכרותם עם החומרים ודרישות הבנייה.

רכישת חומרי בניין איכותיים ובעלי תו תקן תבטיח לנו בניה בטוחה ועמידה לאורך שנים רבות. מומלץ להיעזר בשירותיו של איש מקצוע בתחום על מנת להבטיח שחומרי הבניין יתאימו לבניה או לשיפוץ שלנו.

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

יהונתן חיו

ציון 9.67 6 חוות דעת

איימן עיראקי

ציון 9.8 87 חוות דעת

רוני קנופלר

ציון 9.96 18 חוות דעת

מחפשים עשה זאת בעצמך ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה