בית

>

טכנאי מזגנים

>

מאמרים

>

התקנת מזגן מיני מרכזי - כיצד מתקינים וכמה זה עולה?

התקנת מזגן מיני מרכזי - כיצד מתקינים וכמה זה עולה?

למזגן מיני מרכזי יצא שם לא כל כך טוב בשנים האחרונות - הוא יקר לקנייה וגם להתקנה, אומרים שיותר קשה לתקן אותו, שהוא זולל חשמל ולא שוכחים לציין עוד כמה מאפיינים, שיגרמו לכם לשכוח מהרעיון ולבחור מזגן אחר, אבל יש לו גם לא מעט יתרונות, שכדאי להכיר לפני שמחליטים סופית. יצאנו לבדוק - מה זה מזגן מיני מרכזי? למה הוא טוב? מה החסרונות שלו? מהו תהליך ההתקנה וכמה זה עולה לכם?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-26/03/2020 5 דק' קריאה

מזגן מיני מרכזי - ייחודי ואפקטיבי, או יקר ולא משתלם?

מזגן מיני מרכזי, מגיע עם מנוע אחד ומעבה אחד ומזרים אוויר לכל חלקי הבית, דרך צנרת מתאימה. דירות חדשות רבות מתוכננות מראש עם הכנה למזגן מיני מרכזי, בגלל ההגבלות המתקיימות בדירות כאלה, בגלל שיקולי בנייה והתאמת הכמות האפקטיבית של המזגנים שניתן להתקין בדירה.

מבחינה עיצובית, מזגן מיני מרכזי משפר את מראה הדירה, מפני שהחלקים הפחות יפים שלו נסתרים, או נמצאים בחדר אחד בלבד, לעומת מזגנים נפרדים, שתופסים מקום בכל חדר ולא נראים טוב במיוחד.

בנוסף, מזגן שמצויד בטכנולוגיית אינוורטר, יכול להתאים את התפוקה לעומס החום בכל אחד מהחדרים ולספק לכם חיסכון משמעותי בחשמל. אם תרכשו מזגן איכותי - לאחר התייעצות עם טכנאי לגבי התאמת מזגן לבית שלכם, אם ההתקנה תהיה איכותית ואתם גם תקפידו על תחזוקה שוטפת, תוכלו לחסוך סכומים לא מבוטלים גם בהמשך, על תיקונים.

מהם החסרונות של מזגן מיני מרכזי?

מזגן מיני מרכזי נחשב יקר באופן כללי. זוהי מערכת מורכבת, שצריך טכנאי מקצועי ואמין שיתקין לכם אותה כראוי.

התקנת מזגן כזה דורשת בין היתר עבודות נוספות בבית, כמו הנמכת תקרות למשל, לצורך העברת הצינורות ואם הוא מתקלקל, גם התיקון עלול להיות מורכב ויקר יותר.

איך לבחור מזגן מיני מרכזי שישרת אתכם היטב

לפני רכישת כל סוג של מזגן חדש לבית, חשוב להתייעץ עם מומחה מיזוג, או עם טכנאי המזגנים שלכם, שיסייע לכם לבחור מזגן מתאים לתנאים ולמבנה הבית. זהו שלב קריטי ולא כדאי לדלג עליו. טכנאי, או מומחה מיזוג, יתייחס למספר פרמטרים חשובים.

פרמטרים חשובים לרכישת מזגן לבית

גודל החלל

גודל החלל הממוזג - ככל שהדירה גדולה יותר, כך המזגן צריך להיות חזק יותר.

טמפרטורות הבית

טמפרטורות קבועות בבית לאורך השנה, בהתאם למיקום הדירה ביחס לשמש, מספר פתחי האוורור בבית, גובה הקומה, סוג הבניה, בידוד תרמי וכן הלאה.

ויסות

כדי לווסת את פעולת המזגן בצורה אופטימלית, כדאי לקחת בחשבון גם את שעות הפעילות העיקריות בבית, מספר הדיירים וגילם.

מיקום רהיטים

מיקום רהיטים גדולים, שעלולים לחסום את מעברי האוויר המגיע מהמזגן.

אחריות ושירותי היצרן

אחריות, ביטוחים ושירות שמספק היצרן - חשוב לבחור מזגן שיש לו אבא ואמא, כך, כשתצטרכו עזרה ותיקונים, תקבלו אותם.

זמינות חלפים

זמינות חלפים כדאי לבדוק מראש, בעזרת הטכנאי שלכם, עד כמה קיימים בארץ חלפים זמינים לדגם שאתם רוצים למקרה הצורך.

גורמים שיש לקחת בחשבון לפני קניית מזגן מיני מרכזי

הכנת התשתית להתקנת מזגן מיני מרכזי

הכנת תשתיות להתקנת מזגן מיני מרכזי עשויה להיות מורכבת, אם אין לכם תשתיות מוכנות בבית. כדאי לקחת זאת בחשבון לפני קניית מזגן ולהיערך מראש עם אנשי מקצוע מתאימים, שיבצעו את העבודה ביעילות ובמקצועיות:

  • טכנאי מיזוג אוויר
  • קבלן שיפוצים להנמכת התקרה ולהעברת תעלות בתקרה.
  • חשמלאי - אם יש צורך בהוספת נקודות חשמל.

מחיר גבוה

מעבר לעלויות הכנת התשתית, המעלה משמעותית את מחיר ההתקנה, גם עלות המזגן עצמו היא גבוהה בהשוואה למזגנים אחרים, אם כי חשוב לזכור שאתם קונים מזגן אחד לכל הבית במקום מזגן לכל חדר.

חיסכון באינוורטר

מזגן מיני מרכזי ללא טכנולוגיית אינוורטר, עשוי לצרוך אנרגיה בכמויות גדולות, מה שגם יעלה לכם לא מעט כסף לטווח הארוך.

מיקום

אם הבית שלכם אינו מתוכנן מראש להתקנת מזגן מיני מרכזי, ייתכן שתצטרכו לערוך שינויים במבנה כדי להתאים אותו למזגן.

חשמל

מזגן מיני מרכזי צריך חיבור נפרד של קו חשמל ישירות ללוח החשמל.

אילוצים

 אם הטכנאי ייתקל בקשיים שלא זכה לצפות מראש, הוא עלול לשנות את התכנית ולהתקין את המזגן באופן שונה או במקום שונה ממה שתוכנן בהתחלה.

שלבים בקניה והתקנה של מזגן מיני מרכזי

  1. כמו בכל קנייה גדולה אחרת, חשוב לערוך השוואת מחירים עבור דגמי מזגנים ויצרנים שונים. בעת השוואת מחירים, בדקו בדיוק מה אתם מקבלים - החל בדגם של המזגן וכלה באחריות שאתם מקבלים עליו.
  2. השוו מחירי התקנה ובחרו מתוך מגוון טכנאים מקצועיים, מוכרים ואמינים, טכנאי שגם התעריף שלו מתאים לכם.
  3. בדקו מה אתם מקבלים במחיר ההתקנה. האם הוא כולל את הטיפול בחשמל? את תוספות הבנייה במקרה הצורך? איזה אורך צנרת כלול במחיר? וכן הלאה.
  4. בדקו שהטכנאי שלכם בעל ניסיון בהתקנת מזגן מיני מרכזי, שיש לו את כלי העבודה הדרושים, שהוא יודע להתמודד גם עם תקלות והפתעות תוך כדי עבודה.
  5. בדקו אם יש צורך גם בקבלן שיפוצים וחשמלאי, ערכו השוואות מחירים ובחרו אנשי מקצוע אמינים ומומלצים.
  6. הכינו את הבית ואת הדיירים לעבודת ההתקנה ותאמו עם כל אנשי המקצוע הרלוונטיים לפי סדר עבודה הגיוני.

עוד מספר דברים שכדאי לדעת לגבי מזגן מיני מרכזי

התקנה בממ"ד

אפשר להתקין מיני מרכזי גם בממ"ד - ישנו התקן מיוחד המיועד לחיבור הממ"ד למזגן, מבלי לפגוע בתקינות הממ"ד.

חשיבותו של המעבה

המעבה הוא אחד החלקים הבולטים והחשובים בכל מזגן. במזגן מיני מרכזי, זהו חלק גדול במיוחד ולכן חשוב לבחור לו את המיקום המתאים. מכיוון שמדובר בחלק רועש יחסית, כדאי למקם אותו באזור שבו לא יפריע לכם הרעש.

גובה התקרה

הנמכת התקרה לצורך התקנת מזגן עשויה גם היא להיות מותאמת לסוג המעבה, כך שתיתכן הנמכה של 30-40 סנטימטר, בהתאם לסוג המזגן ומידות המעבה.

התקנת דמפרים

התקנת דמפרים למזגן מיני מרכזי יכולה להפחית משמעותית את צריכת האנרגיה ולחסוך בהוצאות שלכם לטווח הרחוק. דמפרים הם התקנים מיוחדים למזגן מיני מרכזי, המאפשרים ושליטה על ויסות האוויר לחדרים השונים ברחבי הבית. כך אתם יכולים להבטיח, שהאנרגיה של המזגן מתרכזת רק בחדרים שמאוכלסים באותו רגע וליהנות מניצול מרבי של יכולות המזגן שלכם, לצד חיסכון משמעותי בצריכת החשמל.

בשורה התחתונה

התקנת מזגן מיני מרכזי עשויה להיות משתלמת ויעילה במיוחד בבתים עם מבנה מסוים ובהתאם להכוונה של מומה מיזוג, או טכנאי מזגנים. במרבית המקרים, מתקין מזגנים מקצועי, בעל הכשרה מתאימה וניסיון, יבקש מכם 4250-4600 ₪, אך חשוב לבדוק מה בדיוק כולל המחיר.

כמו בכל מזגן אחר, גם מזגן מיני מרכזי ישרת אתכם נאמנה לאורך שנים, אם תקפידו על רכישה מיצרן איכותי, דגם שמתאים לבית שלכם, התקנה מקצועית ואיכותית ותחזוקה שוטפת.

מחפשים טכנאי מזגנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה