בית

>

טכנאי מזגנים

>

שאלה : צינור ניקוז שרשורי ביחידה פנימית של מזגן מינימרכזי - מזיע ומטפטף.

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

צינור ניקוז שרשורי ביחידה פנימית של מזגן מינימרכזי - מזיע ומטפטף.

פורסם על ידי מיכל שי
09/09/20

התקנתי מזגן מינימרכזי חדש במקום ישן, והצינור השרשורי של הניקוז ״מזיע״, ולפעמים מטפטף המזגן מותקן בהנמכה במסדרון, אבל לא בסגירת גבס או תקרה אקוסטית, אלא בעצם כמעט פתוח לחלל המסדרון (יש לויחים מעץ עם רווחים ביניהם, ובערך 50 אחוז מהתקרה פתוח לחלל המסדרון.

המתקין אומר שצריך להתקין תקרה (אקוסטית או גבס) עם פתח אויר חוזר, כדי למנוע את ההזעה של צינור הניקוז (לייצר חלל בו הטמפרטורה זהה לזו שבסביבת היחידה הפנימית. תריס אויר חוזר גם כולל פילטר שיגן על המזגן.

מתקין אחר (שנמצא בבידוד, הטכנאי הקבוע שלי) אומר שאין צורך. נכנס אויר חוזר במידה מספקת, ויש פילטרים למזגן שאותם יש לנקות אחת לחצי שנה. הוא מציע לעטוף את צינור הניקוז של המזגן (שרשור) בתרמופלאסט שחור כדי לבודד, אומר שאין צורך בפתח אויר חוזר כי החלל פתוח, ושאין מורך בפילטר של פתח האויר החוזר, כי יש פילטר למזגן, ויש גישה להוציא אותו ולנקות אותו אחת לתקופה.

אז מה עדיף? והאם מה שקיים מספיק? ואם כן - איפה משיגים צינור תרמופלאסט שיור לבידוד (חיפשתי ולא מצאתי באינטרנט) באיזור תל אביב והמרכז.

תודה .

2 תגובות

קודם יש להבין למה הצינור מזיע והתשובה היא כי היחידה הפנימית עובדת בטמפרטורה נמוכה מאד , ואז המים יוצאים קרים וכמו כל בקבוק שתוציאי מהמקרר שמזיע, למה היחידה עובדת בטמפ נמוכה מאד? כי חסר אויר ( או שהצינור נמצא באזור לא מקורר שהלחות בו רבה , בקיצור כדי לדעת אם חסר אויר יש למדוד את שיטחי מעבר האויר והם צריכים להיות כיפליים מהשטח של הפילטר, בכל מקרה לאזורים בהם הצינור ניקוז עובר בשטחים לא מקוררים ,יש לבודד אותו בבידוד בעובי לפחות 6 ממ

וייפגשו יש בחנויות שמתעסקות או במזגנים או בחנות מקצועית לאינסטלציה