בית

>

טכנאי מזגנים

>

שאלה : פתח אוויר חוזר בחדרים

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

פתח אוויר חוזר בחדרים

פורסם על ידי מיכל
13/08/22

שלום. בדירתי הנוכחית, המתאם שעליו מולבש הגריל תופס חצי מהפתח בקיר, והחצי השני פתוח לרווחה ומשמש כאוויר חוזר. למעשה גודל הגריל כפול מגודל המתאם. בדירתי החדשה, המתאם הינו בגודל הפתח בקיר ובגודל של הגריל, ובשביל מנגנון של אוויר חוזר, המתקין חתך עם סכין פתח מלבני במתאם שהינו בערך בגודל חמישית מגודלו של המתאם (מתאם 80 ס"מ) ובערך חצי מהקוטר של השרשור. שאלתי היא האם החיתוך הזה במתאם יאפשר לאוויר לעבור דרך הפתח מהחדר למסדרון, למרות הלחץ שמופעל ע"י האוויר המקורר שנזרק מהמתאם לתוך החדר? מדובר במתאם שהשרשור נכנס לתוכו באופן זוויתי מצד אחד, והפתח ממוקם רחוק ממנו בצד השני. האם עקב המבנה של המתאם הזוויתי, עדיין מופעל לחץ של אוויר יוצא גם בקצה המרוחק מהשרשור? מצורפת תמונה.

בחדר אחר, המתקין חורר מספר חורים במתאם (מתאם שהשרשור נכנס אליו מהאמצע) במקום לפתוח פתח מלבני. מצורפת תמונה. האם זה יהיה מספיק בשביל אוויר חוזר? האם נדרש שגודל הפתח לאוויר חוזר יהיה כגודל של הפתח של האוויר היוצא מהשרשור?

2 תגובות

1. יש כלל במיזוג כי כמות האויר באספקה יהיה כמות האויר החוזר
2. אסור שהאספקה של המיזוג והאויר החוזר יהיו צמודים זה גורם לחזרת המיזוג עוד לפני ששרר בחדר . אויר חוזר צריך להיות ליד הפילטר של המנוע .

סהכ שטח פתח אויר חוזר צריך להיות
כפליים מאויר יוצא