בית

>

קבלני בידוד

>

שאלה : רעש קול הולם בדירה קומה מעלינו

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

רעש קול הולם בדירה קומה מעלינו

פורסם על ידי דיירים בסטרס
09/11/22

שלום! אנו גרים בדירה בבניין חדש.אנו שומעים את צעדי ההליכה והריצות של הדיירים בדירה מעלינו, גרירת רהיטים וכו' במרחבי הדירה . מתחת לתקרת הבטון , יש תקרת גבס מונמכת בחלק מסוים לצורך מערכת המזגן וביתר הבית נוצר חלל ריק בין הבטון לתקרת הגבס בגובה 8- 10 סמ". השאלה: איך ניתן לשפר את התנאים האקוסטים בתקרה שלנו? האם הוספת צמר סלעים בין תקרת הבטון לתקרת הגבס הקיימת תעזור או חומר בידוד אחר שיספוג את הקול ההולם?? תודה מראש על תשובתכם!!

20 תגובות

היי ניתן לבודד את הרעש על ידי תקרת גבס עם פלטות גבס אקוסטיות בנוסף לצמר סלעים או פלטות בידוד ברמה איכותית לעוד שאלה אשמח לענות 0509000376

תודה רבה על תשובתך!
האם הפלטות האקוסטיות וצמר הסלעים יותקנו במקום תקרת הגבס הקיימת מתחת לתקרת הבטון או בתוך החלל בין הבטון לגבס?

1. צמר סלעים מיועד לבעייה טרמית חום או קור
2. מסה של חומר נותן מענה לספיגת רעש
המלצה לחפות תקרה בגבס אפור של טמבור וללא קונסטרוציה רק בברגים אחא אם התקרה עקומה אזי ניתן על ידי אומגות לוח גבס זה מפחית עד 50 דציבל לטמבור יש תעודה על כך

תודה רבה על תשובתך! אין צורך בצמר סלעים? האם לוחות הגבס האפור מותקנים מתחת לתקרת הבטון ואז מורידים את תקרת הגבס הקיימת ? האם מדובר על הפחתת 50 דציבלים לקול הולם ?

עוד אחד של טמבור https://tambour.co.il/product/%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%98/
אין צורך בכלל לצמר סלעים לאקוסטיקה
באיזור תקרה מונמכת יספיק הוספת לוח נוסף מעל או מיתחת ללא תוספת קונסטרוציה

בפירוש כן ,יש חומרים מיוחדים לרעש הם נראים כמו ספוגים בצורת מגש ביצים הם יקרים אבל ממש משפיעים

תחםשו יועץ אקוסטיקה ותזמינו לבית זו תהיה הוצאה גדולה לכן אין מה לשים סתם צמר סלעים שהוא מבודד מאד למעבר חום והוא זול אבל יש חומרים שמיועדים להשתקה

תודה לכל המשיבים! האם הלוחות המיוחדים הללו כמו לוח גבס פיאנו או לוח גבס אפור מיועדים לחסימת רעש קול הולם של צעדים, ריצות וכו' אותם אנו שומעים מהדירה מעלינו ?
אנו לא צריכים חומרים שמנמיכים הד או קול נישא בתוך הדירה שלנו.

שלום לדיירים
מכיוון שזה בניין חדש, הקבלן מחוייב לבידוד אקוסטי בין רצפת/תקרת הדירות, ממליץ להזמין יועץ אקוסטי מתא יועצי הבידוד באגודה הישראלית לאקוסטיקה ולקבל חוות דעת ופיתרון לנושא.
תקרת גבס לא תמיד תפתור את הבעייה במקרה של קול הולם. בטח לא באופנים שהוצעו לכם לבצע חיבור לוחות ללא בידוד וכד'.
במקרה של חריגה מדרישות התקן, ניתן להטיל על הקבלן את התיקון . בהצלחה

תודה רבה על תשובתך!
במקרה שלנו על פי תוכנית הבנייה הונחו יריעות פלציב 6 או 8 מ"מ ברצפת הקומה מעלינו. הקבלן עשה בדיקה אקוסטית בין הדירה שלנו לזו מעלינו ע"י חברת מ.ג יועצים לאקוסטיקה איתה הקבלן עובד והתוצאה אינה חורגת מהתקן אך כידוע צעדים אנושיים נשמעים בתדרים נמוכים מאוד שאינם נכללים בכלל בבדיקה האקוסטית והתוצאה לא משקפת את המציאות היומיומית שלנו. ברור שקיימת בעיה בין הדירה מעלינו לשלנו. אנו מבקשים מהקבלן לטפל בבעיה אך לא קיבלנו תשובה. מה דעתך?
לא מצאנו את מספר הטלפון להתקשרות עם האגודה הישראלית לאקוסטיקה. נודה לך אם תוכל לכתוב לנו.

1. אם מ.ג. בדקו ומצאו שהרעש עומד בדרישות התקן, אין טעם לפנות ליועץ אחר, אלא אם אתם חושבים שהבדיקה לא בוצעה כהלכה והיא נוטה לכיוון הקבלן. אני מכיר את השימוש ביריעות פלציב, בעובי שמשתמשים בה היא לא תורמת יותר מידי לבידוד. תקרת גבס יכולה להקטין חלק מהרעש, הבעייה שקול הולם עובר גם דרך הקירות ולא רק דרך התקרה/רצפה. בכל מקרה אם תחליטו לבצע תקרות גבס צריך להקפיד על שימוש במתלים אקוסטיים וחייבים למלא את החלל בין תקרת הגבס לתקרת הבטון במזרוני בידוד בעובי כל החלל.

אצלנו אותו הדבר.
ממוחה של הקבלן בדק אמר שעומד בתקן.
התקן לקול הולם הוא עד 63 דציבלים. מעל זה , לא עומד בתקן.
בדיקת מעבדה צריכה להיות עם מעבדה מוסמכת בלבד.
אם עשו לכם שכבת פלציב יתכן שלא עשו לפי הוראות יצרן . הוראות יצרן פלציב אומר
שמשטח הבטון חייב להיות נקי מליכלוך וחול לפני התקנת הפלציב אחרת זה לא פותר מעברי רעש.
מה ציפית שבדיקה מטעם הקבלן תגיד שזה לא תקין ? ברור שזה לא תקין אם אתה שומע הליכות מעליך. מה שאתה שומע בביתך זה אנשים הולכים עם העקב של הרגל ואז זה מאסת משקל שדופקת לך על הראש.
תביא בעצמך מומחה מוסמך מטעמך שיבדוק ויש רק בודדים כאן בארץ אפשר לספור על כף היד והם צריכים להיות בעלי הסמכה של התקינה הבינלאומית שלא יוכלו לחלוק אחד על השני כי הם בעלי הסמכה של מעבדה מוסמכת של אותה תקינה כך שלא יוכלו לסתור אחד את השני זו גם קליקה אחת שנפגשת בכנסים משותפים אחת לכמה זמן להבאת החידושים .
אנחנו עזבנו את הדירה מהרעש הבלתי נסבל שיש לנו בדירה ולחיזוק שים גם מקרופונים יחודיים שיקליטו את הרעשים בבית ותגיש לקבלן. קבלנים חושבים היום שאפשר להסתלבט על רוכשים דירות אחרי החיפויים בחול וריצוף ומשאירים לרוכשים לשבור את הראש על שכנים מעל . בהצלחה

אשמח לדעת אם ואיך פתרתם את הבעיה? Atimeforus40@gmail.com תודה!


שלום! לצערינו עדיין לא פתרנו את הבעיה. האם יש לך אותה בעיה ?


עברתי לגור בשכירות, גם כאן, סליחה על המילה, חירבנו על אנשים... שומע גם צעדי בומים והגרירות נשמעות ממש חזק. עברנו לכאן בגלל שהדירה שלנו בתהליך תמ"א, קומה אחרונה.. היה שם תענוג ולכן מפח הנפש גדול...אני רוצה לוודא שאצלנו לא יחפפו בנושא הכ"כ חשוב הזה. מתכננים לעזוב כאן עוד כמה חודשים... השאלה לאן, ואיך בודקים שלא שומעים רעש מלמעלה... אולי אבקש מהמתווך לעשות בדיקה, או לשלם לשבוע שהייה בדירה לפני ששוכרים. רכשתי אוזניות מבטלות רעש, לפעמים מרכיב אותן כשכבר זה ממש מעצבן. אני תוהה אגב אם רעשי הליכה יכולים גם לבוא מלמטה או מהצד, היות וראיתי פוסט בנושא שמישהו גרה בקומה העליונה והיא שומעת צעדים.


הי האם פתרתם את הנושא והתקנתם תקרת גבס כלשהי? גם אני סובל מאותה הבעיה ומתלבט מה לעשות


שלום! לצערינו לא פתרנו את הבעיה.... בחו"ל יש מומחים לאקוסטיקה שמטפלים כראוי בנושא הזה....לא מכירה בארץ מומחים כאלה.


יש למישהו רעיון איך מנוע דבר כזה לפני שקונים דירה חדשה? איך לחפש דירה חדשה? אאפילו בפרוייקט חדש. מה ואיך לבדוק? אני פוחד ליפול בגדול ולהצטער אחר כך.