בית

>

קבלני בניה

>

קבלני ממ"ד

>

מאמרים

>

חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על האוויר בממ"ד שלכם

חמש עובדות שאתם חייבים לדעת על האוויר בממ"ד שלכם

איך תהיו בטוחים שהמשפחה שלכם תהיה בטוחה בשעת חירום? האם האוויר בממ"ד שלכם נקי מרעלים ביולוגיים וכימיים? ודאו שהמערכות בממ"ד שלכם תקינות ואיכותיות.

מאמר מאת רב-בריח

פורסם ב-04/04/2017 4 דק' קריאה

כל בית חדש כיום בישראל מחייב בבניית מרחב מוגן על פי הנחיות פיקוד העורף. גם אצלכם כנראה שיש אחד כזה. יתכן שאתם נמצאים כעת בשלבי התכנון או הבנייה שלו, או מחפשים קבלני שיפוצים ובניה מומלצים לביצוע העבודה. אך מה למעשה אתם באמת יודעים על הממ"ד שלכם ועל המערכות שבו? למשל, איך תוכלו להיות בטוחים במאת האחוזים שהמשפחה שלכם תהיה בטוחה ומוגנת בעת חירום? כיצד תדעו אם האוויר בממ"ד שאתם נושמים נקי מרעלים כימיים וביולוגיים ומתאים לילדים שלכם? 

אם אתם לא יודעים את התשובות לשאלות הללו, את חמש העובדות הבאות על האוויר שאתם נושמים בממ"ד אתם חייבים לדעת.

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

עלא טאה

ציון 9.83 6 חוות דעת

נתנאל סופר

ציון 9.73 15 חוות דעת

מוחמד שואהנה

ציון 9.9 5 חוות דעת

מערכת סינון אוויר רב בריח

עם מערכת סינון אב"כ תהיו בטוחים שהמשפחה שלכם מוגנת בעת חירום, צילום שאטרסטוק

1. מערכת שתסנן את האוויר בממ"ד היא חובה כיום בכל בית

שילוב של מערכת לסינון אוויר היא אחת מדרישות החובה של פיקוד העורף לפני אישור אכלוס (טופס 4) עבור כל בית או דירה בארץ. המערכת שומרת על סירקולציה בממ"ד ועל ידי הפעלה חשמלית או ידנית מווסתת את האוויר הנכנס והיוצא. אחת המערכות המובילות בשוק היא מערכת "לביא" של חברת רב-בריח, המסננת את האוויר מבחוץ על ידי פילטר פחם ודואגת לשמירה על אוויר נקי לשוהים בחדר.

2. מערכת סינון האוויר בממ"ד מחליפה את מסכות המגן

בזמן חירום עלינו לשהות בממ"ד שעות ארוכות ולעיתים אף ימים, על כן יש לוודא כי התנאים בחדר מאפשרים לנו לבלות בו את הזמן בנוחות מירבית. "בעזרת הפעלה חשמלית או ידנית אנו מסננים את האוויר הנכנס מבחוץ בעזרת פילטר פחם ומשחררים החוצה את האוויר בממ"ד באופן מווסת על מנת לוודא סירקולציה מתאימה לאורך זמן." מסביר ליאור דונרשטיין, מנהל מוצר מערכת "לביא" בחברת רב-בריח. המערכת משולבת על קיר החדר ומבטלת את הצורך בחבישת מסכות מגן וכך מאפשרת לבני המשפחה השוהים בממ"ד (עד שישה אנשים בו זמנית) לנשום אוויר נקי תוך שמירה על תנאים נעימים ורגועים עד כמה שאפשר לזמן ארוך.

3. חלק מהמערכות בשוק מתאימות גם למצב של שגרה

מערכת "לביא" של רב-בריח מאפשרת שני מצבי הפעלה - סינון או אוורור. כך גם בעת שגרה ניתן להשתמש בה לצורך אוורור החדר וליצירת תחושה נעימה בתוכו. כמו כן, מדובר במערכת הקטנה והקומפקטית ביותר כיום בשוק, כך שהיא אינה מפריעה לעיצוב החדר ויכולה להשתלב בקלות בחלל, עד שהיא כמעט נעלמת לחלוטין מן העין.

מחפשים קבלן ממ"ד ולא מצאתם ?

או
מסנן אוויר לממד

"מערכת לביא של רב-בריח היא המערכת החדישה, המתקדמת והקומפקטית ביותר בתחומה" צילום אייל טואג

4. יש להתייחס למערכת הסינון כמצילת חיים

כאשר אנו קונים מכשיר חשמלי או רכב, אנו מוודאים כי מדובר במותג מוכר, בעל שם בתחומו, המספק לנו מוצר אמין, בטוח, עמיד ואיכותי, כך גם במערכת חשובה כזו, הנחשבת לאחת המערכות המורכבות והחשובות בבית.

לחברת רב-בריח מוניטין של מעל 40 שנה בתחום הבטיחון והביטחון בבית ולצורך ייצור המערכת גויסו מיטב המהנדסים של החברה, המונה כיום מעל 700 איש ומייצרת את כל מוצריה באשקלון. בנוסף, החברה מספקת 10 שנות אחריות עבור המערכת ודואגת כי התקנתה תבוצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים מטעם החברה בלבד.

5. המערכת צריכה לעמוד בכל התקנים של פיקוד העורף

אמנם אנו מתכננים את ביתנו מתוך חשיבה על השגרה היומיומית ומתייחסים לשיקולי תקציב, עיצוב וסגנון, אך אסור לנו להקל ראש בתקנים של תכנון ובנייה, במיוחד כאשר מדובר בחלל שכל מטרתו להגן עלינו ועל משפחתנו בשעת חירום. כדי לקבל אישור אכלוס (טופס 4), המערכת שתבחרו צריכה לעמוד בכל הדרישות של פיקוד העורף ושל מכון התקנים.

כעת אנו ממליצים שתקומו מהכיסא, תכנסו לממ"ד בביתכם ותבדקו האם יש לכם מערכת כזו ואם כן איזו. אם הבית שלכם עדיין על הנייר, תבדקו בתכניות האם המערכת מסומנת והאם יש התייחסות לסוג או למותג ספציפי. בדקתם ואין אצלכם מערכת כזו? יש לכם מערכת ואתם לא בטוחים שהיא עומדת בתקנים? רוצים לוודא שהמשפחה שלכם מוגנת בעת הצורך?

בואו להתייעץ עם המומחים של רב-בריח, שישמחו לענות על כל שאלותיכם ולוודא כי כל בני הבית שלכם יהיו בטוחים בממ"ד >>

מסנן האוויר בממ"ד מערכת לביא

"מערכת לביא עומדת בכל התקנים של פיקוד העורף" צילום אייל טואג

מחפשים קבלן ממ"ד ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה