טסט חורף לבית

הופעת הגשמים הראשונים מסמנת את בואו של החורף ובשבילכם- בעלי הבתים, זה בדיוק הזמן הנכון לוודא כי הגשם והרטיבות ישארו בחוץ בחורף הזה. השקעה באיטום והכנה מתאימה של הבית, לא רק שתמנע טפטופים מיותרים והווצרות עובש בקירות, אלא גם יכולה לסייע לכם לחסוך בחשבון החשמל. אז איך עושים זאת?

מאמר מאת טמבור

פורסם ב-29/03/2015 3 דק' קריאה

הכנו עבורכם רשימה של מספר צעדים פשוטים שיסייעו לכם להערך לתקופה הגשומה ולשמור את הבית יבש ונעים.
הכנת הבית לחורף ב 3 צעדים פשוטים:

1. בדיקה חזותית

הצעד הראשון בבדיקת מצבו של הבית לקראת החורף, מתחיל בבדיקה חזותית. לרוב התבוננות קלה סביב הבניין או הבית או אפילו הסתכלות קלה מן המרפסת, תגלה לכם את הקירות הבעייתים שבהם יש צורך לטפל. מה בדיוק לחפש? סדקים, התקלפויות או התנפחויות במקומות ספציפיים בקיר, הם המועמדים העיקריים לטיפול.

איך מטפלים בקירות אלו? לתיקון סדקים וקירות מתקלפים, מומלץ ראשית כל לגרד שאריות טיח וקילופים באמצעות שפכטל. לאחר מכן, נקו היטב את האזור הבעייתי ומלאו את הסדקים במרק. (לסדקים עמוקים יותר, מומלץ להשתמש בשתי שכבות של מרק). לבסוף, להענקת גימור אחיד ואטימה ברמה גבוהה, מומלץ להשתמש באחד מצבעי סופרקריל.

2. ומן הקירות עולים למעלה- לגג

המקום הבא שחשוב לבדוק הוא הגג. בגג קיימים מספר מוקדי בדיקה בנושא של רטיבות ונזילות. במרכז הגג ולאורכו נחפש סדקים, והתנפחויות. מעבר לבדיקה זו, עוד שני מוקדים בעייתים באזור הגג הם המרזבים ואזור המכונה רולקה- שמצוי בגגות של בתים משותפים לרוב.

במרזבים לרוב במהלך הקיץ מצטבר המון לכלוך בצורת עלים, אבק ולכלוך מסוגים שונים המגיע אל המרזבים מן הרוח. חשוב לנקות את המרזבים היטב ולפנות מהם עלים, שיחים ואת כל הלכלוך. לאחר הניקוי שלהם, הזרימו קצת מים דרכם וראו האם המים נקווים החוצה בקלות. אם אכן המים לא ירדו יתכן כי גם לאורכו המרזב סתום ויש צורך לנקותו בצורה יסודית יותר.

ומה לגבי אזור הרולקה? ראשית כל, רולקה למי שאינו מכיר את המונח המקצועי מתייחס לחיבור שבין משטח הגג עצמו לבין המעקה התוחם אותו. החיבור הזה שבין הגג למעקה נוטה להיות מקום בו מתהווים מים ועומדים, דבר שיכול לגרום ליצירת עובש במקום והחלשת ציפוי איטום הגג. כדי למנוע את היקוות המים הזו, נוהגים לשים יציקת בטון בעלת צורה קעורה ולצפותה בזפת ע"מ לעשותה אטומה למים. הבעיה היא שזפת מצריכה חימום לטמפ' גבוהה שבשימוש לא זהיר עלולה לגרום כוויות ובנוסף היא גם פולטת אדי ריח רעילים. בשל החסרונות הללו, פיתחה טמבור את סדרת מוצרי פוליגג המהווים מענה מושלם לאיטום הגג מפני הגשם ללא סיכון לסביבה או לבריאות.

3. גם קירות פנים הבית ראויים לטיפול הכנה לחורף

עד עכשיו דיברנו רק על חלקי הבית החיצוניים וציינו את חשיבות הטיפול והאיטום שלהם, אך מה עם פנים הבית? ראשית כל, מומלץ מאוד לקראת החורף לעשות צביעה מחדש של קירות הבית באמצעות צבע ייעודי לאטימת קירות פנים עם דגש על צבעים שבעיקר מונעים התפתחות עובש ופטריות כדוגמת סופרקריל אקרינול. צביעה בצבעי מגן אלו, בייחוד במטבח ובחדרי האמבטיה תשרת אתכם לא רק בחודשי החורף אלא בכל העונות שכן מדובר במקומות שהלחות והמגע בהם עם מים הוא תמידי. ואם אתם חוששים כי שימוש בצבעים אלו ייתן אולי מראה בהיר ומשעמם לקיר, אל חשש! בזכות הפיתוחים האחרונים של צבעים נגד עובש ע"ב מים, ניתן בהחלט להשיג צבעי מגן אלו גם בקשת הצבעים הפסטליים (ראו במניפת הצבעים). כך תוכלו להשיג שתי מטרות בבת אחת- גם חידוש הצבע בבית וגם מתן הגנה נאותה לקירות מפני עובש, נפיחות, פטריות ושאר פגעי רטיבות שיכולים להווצר.

טל איילון

ציון 9.63 26 חוות דעת

פואד גאלי

ציון 9.43 20 חוות דעת

גרגורי בנימינוב

ציון 9.53 25 חוות דעת

אריאל אביקם

ציון 9.92 6 חוות דעת

מראה בטון בקירות


חדר האמבטיה מהווה מועמד מצויין להתחיל איתו את מלאכת אטימת קירות פנים הבית (תמונה: אתר טמבור)

נגיעת צבע חורפית

ואם כבר נגענו בקירות האמבטיה והמטבח, שיפצנו ואטמנו אותם, למה לא להמשיך גם לשאר חלקי הבית? ליצירת מראה שמתאים לעונת החורף, ניתן להשתמש בצבעי האפקטים השונים של טמבור, בדגש על אלו המעניקים מראה של בד בסלון או בחדר השינה תוך העדפה של צבעים על סקלת הצבעים החמים והכהים יותר. צבעים שיכולים להתאים למשימה הם: סדרת הצבעים סוויד, קשמיר, ויוטה.

אם אתם מתלבטים מהם הצבעים המתאימים ביותר או כיצד להשתמש בהם באופן נכון, תוכלו גם להגיע לבית טמבור ולקבל ייעוץ לגבי בחירת הצבעים המתאימים לבית שלכם וכן לקבל הדרכה כיצד ליצור את האפקטים בכוחות עצמכם ולהגיע לתוצאות מרשימות.

מחפשים קבלן שליכט וטיח ולא מצאתם ?

או
קירות אפורים

מחפשים קבלן שליכט וטיח ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה