בית

>

מעצבי פנים

>

הום סטיילינג

>

עקרונות ורעיונות בהום סטיילינג

תוכן עניינים

עקרונות ורעיונות בהום סטיילינג

הום סטיילינג היא נישה ייחודית בעולם עיצוב הפנים שמסייעת לנו ליצור אווירה חדשה בחלל בלי שינויים דראסטיים ויקרים יתר על המידה. מה הם העקרונות והרעיונות של ההום סטיילינג ועל מה הוא מתבסס?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-11/12/2012 4 דק' קריאה

הום סטיילינג, או בעברית "הלבשת הבית", הינה נישה מיוחדת בעולם עיצוב הפנים שדוגלת בשינוי האווירה והעיצוב של החלל בלי לנקוט באמצעים דרסטיים יתר על המידה כמו שבירת קירות, שינוי החדרים בבית, שינוי קווי צנרת וחשמל וכו'. אם נעשה השוואה לעולם האופנה אין הבדל גדול בין סטיילינג של בגדים לסטיילינג של הבית. אנחנו יכולים להיראות נפלא עם שמלה פשוטה וקלילה אך כשנוסיף לה חגורה שיקית, שרשרת או תיק אופנתי המראה הכללי ישודרג פלאים ויהיה בעל אופי אישי ויחודי. אותו הדבר בהום סטיילינג - נשלים את פנים הבית, נעצים ונדגשי אותו על ידי פריטי ריהוט חדשים, חידוש רהיטים ישנים, הוספת צבעים לחלל ועוד מגוון אלמנטים שיסייעו לנו להגיע להרמוניה עיצובית.
ניתן להגדיר את ההום סטיילינג כנקודות האחרונות והגימורים של עולם עיצוב הפנים, אותו טאץ' אחרון שנותן לכל האלמנטים בחדר ברק של חדשנות ומקשר בין פריט אחד לשני.

מה משפיע על ההום סטיילינג?

ככל שהשנים חולפות אנו אוגרים ורוכשים מגוון רחב של רהיטים לבית כמו שטיחים, וילונות, כריות, פריטי נוי, כיסאות, ספרים, שולחנות ומה לא. כל האלמנטים הללו, כשהם לא מסודרים כראוי, יכולים להיראות כבלאגן גדול ואגירה כפייתית. ההום סטיילינג מסייע לנו לסדר אותם בצורה יפה ופרקטית. ההום סטיילינג נוצר מצורך ליצור אווירה מיוחדת ומסודרת בחלל ומובל על ידי עקרונות שונים בעולם העיצוב כגון:

טקסטיל

הטקסטיל הוא כלי מפתח חשוב ומהותי בעיצוב החלל ובפרט בעולם ההום סטיילינג. שילוב של בדים בצורה נכונה יכול לסייע לנו ליצור אוירה אינטימית וחמה בחדר. הבחירה בבד נכון לוילונות, לשטיח, לכריות, לכיסוי המיטה, ריפוד הכיסאות הוא שיקבע אם השימוש בטקסטיל הוא מוגזם יתר על המידה או בטוב טעם. נהוג לא פעם להתפרע יותר מדי עם בחירה ריפוד וטקסטילים לבית כך שהעיצוב יוצא מכלל שליטה. סטייליסט לבית יוכל לסייע לכם לבחור את הטקסטילים הנכונים לבית שלכם שיצרו קונספט אסתטי, נקי והגיוני.

הום סטיילינג מושפע ממגוון רחב של מרכיבים. בתמונה הבאה דוגמה להום סטיילינג לזוג בשנות ה50 מטעם חברת i.m design.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

הום סטיילינג לזוג מבוגרים

אומנות

אומנות היא פריט מותרות שמאוד מאפיין את ההום סטיילינג. פסל בבית יכול להוות את מרכז החדר - התאורה יכולה להיות מכוונת אליו, הגוונים והמרקמים שלו יכולים לחזור בפריטים שונים בחדר וכן הלאה. האומנות משמשת עוגן עיצובי ומאפשרת ליצור קונספט בחלל. פריטי אומנות יכולים להיות תמונות, פסלים וכן עתיקות למיניהן. כך למשל רכישת פריטים ישנים שהיה נהוג להשתמש במטבח במטבח שלנו יכולה ליצור אווירה מאוד מעניינת. לא צריך להעמיס עם פריטי אומנות שיעיבו על העין. לפעמים תמונה אחת יכולה למשוך את כל תשומת הלב והיא תהיה מספקת.

תאורה

התאורה מהווה חלק בלתי נפרד מעולם העיצוב וכן מתחום ההום סטיילינג. בחירה תאורה א' או ב' יכולה לשנות כליל את אווירת החלל. סטייליסטים לבית ידעו כיצד להשתמש בתאורה בכדי להחביא אלמנטים מסוימים שלא נראה לראות או להבליט אחרים. סטייליסט ישתמש בתאורה בכדי ליצור את האווירה וההרגשה המתקבל בחדר: אווירה רומנטית, אווירה קרה ומודרנית וכן הלאה.
על התאורה נוכל לשלוט על ידי תאורה מלאכותית ותאורה טבעית כאחד. באמצעות וילונות ותריסים נוכל לשלוט על התאורה הטבעית ובאמצעות רכישת גופי תאורה עם אהילים נוכל לשלוט ולכוון את התאורה המלאכותית כרצוננו ולהחליט כמה אור נרצה באותו הרגע בחדר.

משלבים ישן עם חדש

ההום סטיילינג לא מסלק את כל הריהוט ותכולת הבית ומתחיל מחדש, להפך - הוא משתמש במה שיש. ההום סטיילינג מהבחינה הזו הוא מאוד חסכוני ומאפשר לנו למצוא פתרונות זולים יחסית לעיצוב מחדש של הבית.
ההום סטיילינג יתמוך בשילוב של ישן וחדש - הספה הישנה בריפוד מחודש, כורסא ישנה שנצבעה בצבעים חדשים ומרעננים ולצד אלו רכישת שולחן קפה חדש למשל.

אקלקטיות

מכיוון שההום סטיילינג "מסתדר עם מה שיש" הוא נתקל באינספור פריטים בבית אחד - מזכרות ממדינות המזרח, חפצי נוי מאירופה, אלקטרוניקה מארה"ב, אינספור מוצרים תוצרת סין ולצד אלו כורסא שקיבלנו מהסבתא, קופסת תכשיטים שקיבלנו בירושה וטלוויזית LCD שזה עתה רכשנו. ערבוב החפצים האלו נראה לא קשור אחד לשני אך ההום סטיילינג יכול למצוא פיתורן לכך. דווקא האקלקטיות והשוני בין הפריטים מאפשר ליצור מראה מיוחד, הוא אמנם הופך את עבודת הסטייליסט למאתגרת יותר אך מהנה יותר.

להכניס צבע לחלל

רושם ראשוני רע נוצר לא פעם בעקבות הצבע שנבחר לחלל, ובמיוחד בבסיסו בקירות הבית. ההום סטיילינג דוגל בהכנסת הצבע החדש לבית. לא חייבים להתפשר על הלבן החד-גוני והמשעמם, ניתן להתפרע עם צבעים חזקים וכהים וליצור חלל מעניין וחדש לבית. אם למשל בחרתם בצבע אדום חזק לביתכם תוכלו לאזן אותו על ידי שבירה בפנלים, בקרניזים ובפס המחבר בין הקיר לתקרה ולהשתמש בלבן בוהק, או לחלופין בריהוט שהוא רגוע ונעים יותר.

מחפשים הום סטיילינג ולא מצאתם ?

או

מחפשים הום סטיילינג ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה