בית

>

מעצבי פנים

>

הום סטיילינג

>

מה זה הום סטיילינג ואיך יוצרים אותו?

תוכן עניינים

מה זה הום סטיילינג ואיך יוצרים אותו?

הום סטיילינג המוכר גם כ"הלבשת הבית" הינו תחום בעולם עיצוב הפנים שמאפשר לנו לשנות ולשחק עם עיצוב הבית בלי לעשות שינוים דראסטים ולהוציא כספים רבים מדי. איך עובד התהליך של הום סטיילינג לבית ומה זה בעצם?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-10/12/2012 3 דק' קריאה

הום סטיילינג הינה פעולה שבעצם מלבישה את הבית או העסק מחדש. ההום סטיילינג יכול להתמקד בחדר מסוים בחלל או על החלל כולו והיא גמישה מאוד. הום סטיילינג מהווה חלק מעולם עיצוב הפנים, אך בניגוד לתחום זה ולאדריכלות, אין צורך בשבירת קירות ושינוי החלל הפנימי. ההום סטיילינג מתרכז במלאכת הריהוט, בחירת הצבעים, הטקסטילים, הוילונות, השטיחים, התאורה, חפצני נוי, מיצגי אומנות, האקססוריז וכן הלאה ליצירת מראה חדש ורענן שעונה לקונספט מסוים שגובש מראש.

לא פעם כשניגש לחנות רהיטים או אקססוריז נראה מוצר שמאוד מוצא חן בעינינו ונמהר לרכוש אותו אך כשנציב אותו בביתנו הוא יהיה תלוש ולא קשור לעיצוב המקומי. תורת ההום סטיילינג מושתת על מציאת פריטים שונים שהולכים יחד זה עם זו בהרמוניה. לא מדובר ברכישת פריט אחד או שניים שישנו את אווירת החדר אלא ביצירת קו חדש לחלוטין של מוצרים שישנו לחלוטין את עיצוב החדר ויתנו לו "סטייל" חדש.

בתמונה הבאה דוגמה להום סטיילינג לזוג צעיר מאת דאובה שלומית - עיצוב פנים והום סטיילינג.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

הום סטיילינג בסלון

איך עובד התהליך של הום סטיילינג?

הום סטיילינג ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות - באופן עצמאי או בסיוע סטייליסט לבית. לא לכל מאיתנו האבחנה בפרטים הקטנים והיכולת ליצור הרמוניה בין פריטי העיצוב השונים בבית ודווקא לאנשי המקצוע בתחום ההום סטיילינג יש את הראייה הזו. במידה ובחרנו באיש מקצוע התהליך להום סטיילינג הוא מאוד פשוט:

  • השלב הראשון יהיה פגישת ייעוץ שתתקיים בבית של הלקוח. במסגרתה יבחן הסטייליסט את הבית כפי שהוא נראה היום, יקשיב לחזון העיצובי של הלקוח ויחד הם יחלו בגיבוש רעיונות להום סטיילינג החדש לבית. לאחר הצעת הרעיונות האפשריים בוחרים בקונספט מסוים ומתחילים לעבוד.
  • הלקוח ייקבל בדוא"ל רעיונות ממשיים שהחלו להתגבש בפגישה. תוכנית עבודה מפורטת שכוללת את כל השינויים הנדרשים, הפריטים החדשים שיוספו וכו'. סטייליסט טוב ורציני יוסיף לתוכנית העבודה המלצות אישיות שלו באופציות שונות שמהם יבחר הלקוח מה שמתאים לו, ייתן המחשה ויזואלית וכן רשימת חנויות אופציונאלית לרכישת הפריטים החדשים.
  • השלב השלישי הוא הביצוע שיכול לעשות באופן עצמאי או בסיוע הסטייליסט והוא בחירת המוצרים ומיקומם ברחבי החלל. אין ספק שזה החלק הכי מהנה ביצירת מראה חדש ורענן לבית, וגם אם אתם מרגישים מספיק חזקים וסמוכים עם הקונספט לא תמיד תוכלו להוציא אותו לפועל בעצמכם ועדיף להמשיך את הדרך שנסללה עד הסוף עם הסטייליסט.

מאיפה נובעת ההשראה להום סטיילינג?

התהליך של הום סטיילינג הוא שונה מחלל אחד לאחר בהתאם לגודל שלו, לעיצוב הנוכחי, למחיצות, הקירות והתקרות וחשוב מכל - בהתאם ללקוח ולקונספט החדש שלו. זה לא תחום שאפשר לחקוק באבן את ההליכים שלו ואת התוצאה הסופית שכן בעולם העיצוב אין "שחור או לבן". על כן, ההשראה להום סטיילינג גם היא מגוונת ויכולה לנבוע ממגוון רחב של גורמים.
כך למשל, אם יש לכם איזשהי תמונה צבעונית ומיוחדת בבית שתופסת את תשומת לבכם ומשהו בצבעים, מרקמים ואווירה שהיא משדרת קורץ לכם - תוכלו להפוך אותה לפריט השראה מרכזי בהום סטיילינג החדש. תוכלו להשתמש בצבעים בריפוד של מערכת הישיבה, במרקמים בשולחן ולאזן הכל בצבע ניטראלי על קירות הבית.
גם וילון פשוט בבית או שטיח יכולים להוות את ההשראה שכן הם בעלי צבעים וטקסטוורות מגוונות ומאפשרים לשלב צבעי קיר וטפטים מיוחדים.
אין ספק שצבע הקירות מהווה גם הוא בסיס חשוב להום סטיילינג ולעיתים בחירה ראשונית של מספר צבעים לקיר היא זו שתוביל את הטון העיצובי לכל שאר הליך ההום סטיילינג. 

מחפשים הום סטיילינג ולא מצאתם ?

או

מחפשים הום סטיילינג ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה