בית

>

נגרים

>

מאמרים

>

בניית ארון לחדר שינה - איך בונים וכמה זה עולה?

בניית ארון לחדר שינה - איך בונים וכמה זה עולה?

חדר שינה בהזמנה אישית הוא חדר שינה שמתאים בדיוק לטעם האישי שלכם, שיש בו בדיוק את כל מה שאתם צריכים, שמתאים בדיוק לגודל ולמבנה של החדר ומכיל את סוגי הרהיטים הנחוצים לכם. אבל מסתבר שהמגוון כל כך עצום, שמאוד קשה לבחור - אפילו אם הנגר שלכם מאוד סבלני ומצליח להסביר לכם בשפה שפוטה את המונחים המקצועיים. אז איך תדעו כמה צריך לעלות לכם ארון חדר שינה בהזמנה אישית ואיך לבחור את הארון הנכון?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-23/06/2020 3 דק' קריאה

בניית ארון לחדר שינה - לפי מה קובעים את המחיר?

ארון חדר שינה בהתאמה אישית מתומחר בדרך כלל לפי המפרט הטכני שלו, רמת הגימור וסוג העץ ולכן יכול להיות שתזמינו ארון ענק שיהיה זול יותר מארון קטן.

מבנה ארון לחדר שינה

הזמנת ארון בהתאמה אישית מנגר מקצועי, לרוב משמעה שהארון יהיה גם בנוי מחומרים איכותיים. כך למשל, גוך הארון יהיה בנוי בדרך כלל מפלטות סנדוויץ' הנחשבות חומר איכותי במיוחד, עמיד וחזק, ממנו ניתן לייצר ארונות איכותיים, שמחזיקים מעמד לאורך שנים.

דרך אגב - פלטות סנדוויץ' משמשות לא רק לבניית גוך ארון חדר שינה אלא כמעט לכל סוגי הארונות - גם ארונות מטבח וארונות לחדרי רחצה למשל, בדיוק בגלל שהן מאוד עמידות.

אם כך, פלטות סנדוויץ' הן הסטנדרט בבניית ארונות ולכן שימוש בהן לא מייקר את הארון במיוחד, אבל אם אתם רוצים להוזיל את העלויות ומוכנים להתפשר על האיכות, תוכלו להזמין גוף ארון מפלטות MDF, בהן נהוג להשתמש בארונות מוכנים באיכות נמוכה.

זהו חומר הרבה פחות עמיד וחזק מעץ סנדוויץ' ואפשר לצפות שבמעבר דירה הארון יתחיל לאבד יציבות, או יתעוות בחשיפה ללחות וחום. גוף הארון יכול להיבנות גם מעץ מלא, אם כי זוהי בחירה יוצאת דופן ופחות מומלצת, כי היא מייקרת מאוד את הארון ומקשה על עבודת הנגר.

סדנת Scumpi (אלדור)

ציון 9.59 19 חוות דעת

ינון שרעבי

ציון 9.53 16 חוות דעת

עודד יהודה טלוסטי

ציון 9.98 11 חוות דעת

יחיאל לסרי

ציון 9.82 7 חוות דעת

חזית ארון בהזמנה אישית לחדר שינה

גם אם גוך הארון שלכם עשוי מעץ סנדוויץ', אפשר לבנות את החזית שלו מעץ מלא, כדי להעניק לו מראה יוקרתי ומרשים, אך בכל מקרה, את החזית נהוג לצפות באחת משלוש האפשרויות:

ציפוי מלמין לחזית ארון לחדר שינה

זהו חומר פלסטי דקיק, אותו מצמידים בתהליך דומה ללמינציה אל פלטות העץ המרכיבות את חזית הארון. החומר שומר על פלטות העץ מפני פגיעות שונות והופך אותו עמיד יותר. מלמין הוא האפשרות הזולה מבין השלוש וכדאי לבקש מהנגר שלכם לראות עבודות שלו לדוגמה מהחומר הזה, כדי לקבל מושג טוב לגבי איך הארון שלכם ייראה בסוף התהליך.

ציפוי פורמייקה לחזית ארון לחדר שינה

זהו החומר הנפוץ ביותר לציפוי ארונות ומשמש בעיקר לציפוי ארונות מטבח, בזכות העמידות הגבוהה שלו ללחות וחום ובגלל שקל לנקות אותו. ניתן לצבוע את הפורמייקה בשלל צבעים, אך חשוב לזכור שלא כולם אוהבים את המראה שלה ולכן כדאי לוודא שאתם מבינים כיצד ייראה הארון שלכם עם סוג הציפוי הזה.

ציפוי חזית ארון לחדר שינה עם צביעה בתנור

צביעה בתנור מאפשרת לכם לבחור כל צבע שתרצו עבור הארון שלכם, כמו גם לבחור אם הארון יהיה מבריק, או מט, לבחור כל סוג עץ שתרצו ואף לשמור ככל האפשר על הצורה והמרקם הטבעיים של העץ. למעשה, השיטה מתאימה גם לחידוש רהיטי עץ בזכות העמידות והחוסן שהיא מעניקה לרהיט צבוע.

מחפשים נגר ולא מצאתם ?

או

תוספת אלמנטים לארון חדר שינה

ארון חדר שינה שמכבד את עצמו, יכלול בדרך כלל גם מראה מובנית, פרזול איכותי, ידיות מעוצבות, מסילות סגירה שקטה, צירים נסתרים ועוד. ככל שמחיר התוספות יהיה גבוה יותר, כך יעלה גם מחיר הארון.

כך גם כאשר מדובר על תוספת מגירות ודלתות, מגירות טריקה שקטה לעומת מגירות רגילות, מדפים ארוכים במיוחד וכן הלאה.

לסיכום

בניית ארון חדר שינה בהתאמה אישית אצל נגר מקצועי יכולה לעלות לכם בין 800-3000 ש"ח למטר רבוע. 

ההבדלים הקיצוניים במחיר קיימים בגלל שיש כל כך הרבה אפשרויות, סגנונות עיצוב, סוגי עץ, ציפויים שונים, אפשרויות שונות לפרזול, מבנה גוף הארון, נגרים ברמות שונות וכן הלאה. מה שנותר לכם לעשות הוא לבחור את העיצוב, התקציב והנגר המתאים לכם ולצאת לדרך.

מחפשים נגר ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה