בית

>

נגרים

>

מאמרים

>

בניית ארון בגדים מעץ מלא - איך בונים וכמה זה עולה?

בניית ארון בגדים מעץ מלא - איך בונים וכמה זה עולה?

ריהוט מעץ, כל שכן ארון בגדים מעץ מלא, הוא שם כולל למשפחה גדולה של רהיטים, הנבדלים זה מזה בסוג העץ. מלבד הבדלים משמעותיים במחירים המשתנים לפי סוג העץ, ההבדלים נמצאים גם בצבע, בעמידות, במרקם, בדחיסות ועוד. אז איך בוחרים את סוג העץ המתאים לארון בגדים? איך מתכננים אותו וכמה זה עולה?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-23/06/2020 3 דק' קריאה

הזמנת ארון בגדים עץ מלא - הפרטים הקטנים עושים את ההבדל

חשוב להבין כי נגרים מקצועיים משתמשים לעיתים במונחים שאתם לא מכירים, חשוב להבין גם שיש מספר גדול של סוגי עץ טבעי לבחירה, סגנונות בניה שונים, עיצובים, מפרט פנימי ועוד כהנה וכהנה פרטים שכדאי להכיר לפני שמחליטים להשקיע ממיטב כספכם ולהזמין ארון כזה בהתאמה אישית מנגר.

הזמנתם ארון מעץ מלא וקיבלתם סנדוויץ'

ראשית כל, חשוב שתדעו כי כאשר נגרים מדברים על ארון מעת מלא, הם בדרך כלל מתכוונים שגוך הארון עשוי מעץ סנדוויץ' ורק החזיתות עשויות מעץ מלא.

רוב הנגרים יניחו מראש שאתם יודעים את זה ולא יטרחו להסביר לכם, אז חשוב שתדעו ולא תתאכזבו. אם חשוב לכם שכל חלקי הארון יהיו מעץ מלא, תצטרכו למצוא נגר שמסכים לבנות ארון כזה ולצפות שהמחיר יעלה בהתאם.

בנוסף, לא מספיק להגדיר לנגר שאתם רוצים "עץ מלא" אלא חשוב לפרט ולהסביר איזה סוג של עץ אתם רוצים. אם אתם לא מכירים את סוגי העץ הקיימים ואת התכונות המבדילות ביניהם, תוכלו להתייעץ איתו - הסבירו לו את הצרכים שלכם, את התנאים בהם יעמוד הארון ולא פחות חשוב - את התקציב שלכם.

נגר מקצועי כבר יוכל לעשות בעצמו את הבחירות המתאימות לצרכים שלכם. אם יש לכם אפשרות - הזמינו מעצב פנים, או אדריכל, שיתאים את עיצוב הארון, החומר ממנו הוא עשוי והגודל שלו - למבנה החדר, גודלו, העיצוב הקיים והצרכים שהוא נועד לשרת.

עודד יהודה טלוסטי

ציון 9.98 11 חוות דעת

בן דולברג

ציון 9.89 9 חוות דעת

סדנת Scumpi (אלדור)

ציון 9.59 19 חוות דעת

ינון שרעבי

ציון 9.53 16 חוות דעת

מונחים מקצועיים - דברו בשפה של הנגר שלכם

עץ מלא יוקרתי

 לרוב זה יהיה עץ דחוס מאוד, עם רמת עמידות גבוהה ואחוז גבוה יחסית של שמנים. תכונות אלה הופכות את העץ כבד יותר אבל גם עמיד בפני מזיקים, לחות ורטיבות. סוגי העץ העונים על תכונות אלה עשויים להיות מהגוני, או טיק למשל והם גם נחשבים יקרים במיוחד.

עץ סנדוויץ'

שכבות דקות של עץ טבעי מודבקות אחת אל השניה ליצירת פלטות גדולות ועבות. ככל שהפלטה עבה יותר כך הא גם איכותית יותר. בדרך כלל משתמשים בסנדוויץ' לבניית גוף הארון - לכל סוגי החזיתות, מפני שנוח לעבוד איתו והוא גם חזק ועמיד יחסית.

סיבית

חומר באיכות ירודה יחסית, נוטה להתנפח ואף להתעוות לאחר פרק זמן קצר, משמש לייצור רהיטים זולים וגם לייצור גוף ארון בגדים, בתקציבים נמוכים. עשוי שבבי עץ דחוסים בדבק.

מזוניט

עשוי סיבי עץ דחוסים באיכות ירודה, משמש לעיתים לבניית גב הארון, או תחתית מגירות.

אם די אף

MDF - קרטון דחוס.

פורניר

ציפוי עץ, משמש לרוב לציפוי חזיתות של ארונות, עשוי משכבה דקה של עץ.

פורמייקה

חומר סינטטי לציפוי חזיתות של ארונות, אם כי עם השנים הפך פחות פופולרי בארונות בגדים. זהו חומר שביר יחסית ולא מאוד עמיד. אם אתם שוקלים להשתמש בו, בדקו שהוא מיוצר באיכות גבוהה בתקנים מחמירים.

מלמין

סוג של סנדוויץ' המשמש בעיקר לבניית דלתות.

תכנון גוף ארון בגדים מעץ מלא

גודל הארון והרכב המדפים, מגירות, מתקני תליה ועוד - כל אלה מרכיבים את גוף הארון, העשוי כזכור, לרוב מעץ סנדוויץ'. תכנון נכון של גוף הארון הוא שיקבע אם הארון ישרת אתכם היטב וייתן מענה לכל הצרכים שלכם, או לא.

תכנון דלתות ארון עץ מלא

זהו החלק החשוב ביותר בחזית הארון, אותו יש לייצר מעץ מלא בלבד, במקרה של הזמנת ארון מעץ מלא. אלה יכולות להיות דלתות הזזה או דלתות נפתחות על ציר, עם מראה או בלי, עם פרזול יוקרתי או פשוט - הכול בהתאמה למבנה החדר והשימוש המיועד לארון.

מחפשים נגר ולא מצאתם ?

או

לסיכום

נגר מתעסק במגוון עבודות, בין היתר, ארון בגדים מעץ מלא שיכול להיות פריט ריהוט פנטסטי - איכותי, יוקרתי ועמיד. למעשה, ארון איכותי מעץ מלא יכול לשרת אתכם לאורך דורות, אם תבחרו את סוג העץ המתאים ונגר אומן שיבנה לכם אותו כהלכה. יחד עם זאת, חשוב להכיר את השטח, את המונחים המקצועיים ובעיקר - את הצרכים שהארון מיועד לשרת, כדי שתוכלו לקבל ארון נפלא ואיכותי - כמו שמגיע לכם. אם תחליטו להזמין בניית ארון בגדים מעץ מלא מנגר מקצועי, תתבקשו לשלם בין 1,500-2,000 ₪ למ"ר.

מחפשים נגר ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה