בית

>

טכנאי מזגנים

>

שאלה : תקינות מזגן

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

תקינות מזגן

פורסם על ידי קובי
15/09/17

שלום למומחים,

שמי קובי וברשותי כ-5 מזגנים של חברת פיילוט שהתקנתי לפני 7 שנים לערך באופן עצמאי.

אחד המזגנים עובד הכי קשה מכולם, אפשר לומר כמעט 24/7 והוא מותקנת ביחידת דיור שהדיירת לא יכולה רגע בלעדיו.

בחורף נתקלתי בבעיה שהזמגן לא חימם. בדקתי גז והיה חסר גז (410A), הוספתי וחזר לפעול מצוין.

הקיץ הזה עבר עד כה ללא תקלות, כעת הוא מקרר מעט פחות טוב מיתר המזגנים הן בעוצמת הרוח והן בקור היוצא ממנו בהשוואה לזה שנמצא בדירתי.

בדקתי גז וקרה דבר שאני לא מצליח להבין ואשמח להבהרה טכנית בנושא:

חברתי שעון לחץ אך המחוג לא עלה ולו במילימטר, ניתקתי אותו ומעט מאד גז השתחרר, כמו שפותחים בקבוק קולה שנשאר בו שליש קולה בערך.

חיברתי שוב את השעון והלכתי להביא את בלון הגז למלא, לקח לי בערך 3-4 דקות לחזור ואז השעון עלה לסביבות 90-100. כמובן שכיוונתי את המזגן לטמפ' הנמוכה ביותר ולעוצמת הרוח החזק ביותר לפני כל נושא המילוי.

אמרתי לעצמי שיהיה על בטוח, נוסיף קצת גז להביא אותו לסביבות 130. ברגע שהכנסתי גז, השעון קפץ לסביבות 180, סגרתי את בלון הגז ולקח לו המון המון זמן לחזור לסביבות 150, משהו כמו 15 דקות לפחות.

המזגן מקרר אך לא נתקלתי באיטיות כזו לא במילוי ולא בקריאה, על מה הדבר יכול להעיד?

תודה רבה,

קובי

4 תגובות

יש סתימת שמן מיד תוריד גז שלא יעבור את ה125 ברגע שמליאת
יותר השמן פורץ מהמדחס ואם היחידה הפנימית גבוהה מהיחידה החיצונית יש סיכוי שהשמן עם הזמן יחזור למדחס אגב סתימה מסלקים שמדליקים בחימום זמן קצר לרוב הסתימה מסתלקת
מה שחשוב הוצא מעד גז לאט לאו שהשמן יפרוץ מעט ולא הרבה את הגז תוציא תוך כדי עבודת המזגן אבל לאט לאט שלא יפרוץ הרבה שמן החוצה

היי,

תודה רבה על ההסבר וההבהרה.
אכן נראה שהייתה סתימה, הנה מה שעשיתי וקצת על הלחצים:

המזגן דלק על קירור כשהגעתי ובדקתי את לחץ הגז, היה על 150 לערך (גז 410A). העברתי לחימום כדי לפתוח את הסתימה כפי שציינת אך לא ניתקתי את מד הלחץ. המד תוך 20 שניות מרגע שהמדחס התחיל לפעול הפוך בכדי לחמם, הגיע לקצה התצוגה של מד הלחץ (450 PSI). כדי לא להרוס את מד הלחץ ניתקתי את הצינור שלווה כמובן בכמות גז גדולה שהקפיאה את המחברים ובמקלחת של רסיסי שמן (מנת חלקי כנראה על זה שאני לא בעל מקצוע).
המדחס השמיע רעש של מאמץ רב בכמה דחיסות הראשונות שלו ואז עבד סדיר.
חיברתי הפעם את השעון המקביל (האדום) שיכול להראות עד 900 PSI והלחץ עמד על סביבות 750 PSI, די גבוה להערכתי מהמשחקים שעשיתי בעבר עם המזגנים הנוספים בביתי כשרק התקנתי אותם אבל זה אתה תגיד.

החזרתי לקירור והורדתי גז, זכרתי שצריך להוריד ל- 135 אבל אני רואה שכתבת 125. בכל אופן הריקון אכן לווה בכמות לא קטנה של שמן שיצא. לאחר שהורדתי את הלחץ העברתי את המזגן לחימום, כאשר המדחס התחיל לפעול, לא נשמע הרעש שהיה בפעם הראשונה ואילו הלחץ הגיע לסביבות 500-550 PSI.
החזרתי את המזגן לקירור ואכן מרגישים שהוא מקרר טוב יותר.

יש לי כמה שאלות הבנה:
1) איך קורת סתימת שמן? המערכת סגורה ולא נכנס כלום לבפנים שיכול להיתקע שם פשוט.

2) האם יש פעולות שכדאי לבצע למזגן הזה כדי לשמור עליו להמשך?

3) רב המזגנים שהתקנתי, כאשר בדקתי לחץ גז לאחר התקנה הם נמצאו סביב 140-150 PSI ואילו אתה כתבת שהמזגן לא צריך לעבור את ה- 125 PSI. האם כל מזגן שמתקינים צריך להוריד לו את הלחץ לערכים הללו? לאחד המזגנים אורך הצנרת שהתקנתי הינו 9 מטר ועדיין כשבדקתי לו גז הוא על 150 PSI ולא הוספתי לו גז לאחר ההתקנה, זה הלחץ שהגיע עם המזגן.

שוב תודה רבה על העזרה,

קובי

לחץ הוא פונקציה של טמפ בהתחלה שהחדר חם הלחץ יכול להיות 150 אחרי שהחדר מתקרר צריך להיות בין 120 ל 135
עקרונית במדויק לחץ צריך לבדוק אחרי חצי שעת עבודה שזה מאד לא מעשי לקרורניק שמגיע אליך,
בחורף תבדוק שוב את הלחץ אחרי חצי שעת עבודה ותראה שהוא לא עובר את ה600
סתימת שמן נובעת ממלוי יתר, אז השמן פורץ מהמדחס, או כאשר מנוע מפוח מעבה (בקיץ) לא עובד והמזגן מגיע ללחצים גבוהים

אחלה תודה רבה