בית

>

מתקיני דודי שמש

>

שאלה : שמואל

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

שמואל

פורסם על ידי אמנון
07/07/22

האם ניתן לחבר קולטים שעובדים ישירות לצנרת בדירה. הקולטים גבוהים מאוד על גג. הדוד התפוצץ, השסתום בטחון ששמו לא עבד כנראה. לא בדקו. חאפריות. אם אכן ניתן לבצע זאת, איפה צריך לשים את שסתום הבטחון, בחיבור של המים שחוזרים מהקולטים לדירה, כלומר מים חמים שחוזרים לכוון הדירה, כי אין דוד. או בכניסה של המים לדוד. ההגיון אומר בצינור שהיה מוביל מים חמים לדוד מהקולטים, שאותו נחבר לצינור שחוזר לדירה,שהיה מחובר לדוד, זה בעצם ההגיון לשים שם את שסתום הבטחון. תודה

5 תגובות

לא ניתן!
גם אין לזה ערך.
אם הבנתי אתה רוצה לחבר קולטים בלי דוד מים.

מה הסיבה? אם מחברים צינור עולה חרולטים וצינור יורד ליצאת מים חמים מה הקולטים עם שסתומי בטחון, ללמה שזה לא יעבוד, יש בזה סכנה? או שככה נהוג עם דוד. הקולטים גדולים. טכנית זה מקצועית לא נהוג, או שזה מקצועית אסור ויכול וגרום לבעיות בדירה למשל בצנרת, לא ראיתי שום מידע על זה ברשת תודה.

1. תפקיד הקולטים לסחרר מים ולחמם דרך השמש .
2. בכל קולט יש מקסימום 4 ליטר שבמקלחת 4 דקות יגמר ואז יהיה לך מים קרים .
3. תפקיד הדוד לאגור מים חמים ולתת לך מלאי מספיק של כ 50 ליטר מים חמים זמינים כאשר שאר המים בתחתית הדוד ממשיכים להתחמם במים שעכשיו בקולטים .
4. מיקום הפורק לחץ ניתן לשים בתחתית הדוד .
5. בקולטים מרכזי כשכל הקולטים בגג ודוד הקומה הרלוונטית יש לשים פורק לחץ בכל קולט בראש הקולט במקום הכי גבוה .

תודה, כלומר במצב שיש 2 קולטים גדולים עם צנרת נכנסת ויוצאת. שהדוד מושבת התפוצץ,אני מביןש ניתן עקרונית לחבר את המים הנכנסים לכניסת הקולטים, והמים היוצאים מהקולטים עם שסתום בטחון פורק לחץ ביציאה מהקולטים, וזה לא עלול לגרום לשום בעיה בצנרת של הדירה עצמה? בכניסת ההמים ישירות מהקולטים. ?? כלומר אין בדוד עממו שום מנגנון נוספת שמגן על כניסת המים לדירה וכו.? כרגע הדוד התפוצץ, אין כסף לקנות דוד חדש. מנסים למצוא פתרון לפחות עד סוף הקיץ. לכן חשבתי לחבר את הקולטים בלי בדוד. אבל בתנאי שלא נגרום לאיזה נזק לצנרת בדירה, תודה לעונים. הכמות לא חשובה בקיץ מספיק מעט מים חמים.

לא אפשרי כי אתה זקוק לאוגר מים אחרת אין שום תועלת בקולטי שמש.