בית

>

קבלני שיפוצים

>

שאלה : שקיעה בחצר- מדוע ומה עושים?

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

שקיעה בחצר- מדוע ומה עושים?

פורסם על ידי בני ש
27/04/22

שלום, קניתי דירה חדשה מקבלן באיזור ירושלים לפני כשנה. עוד לפני הרכישה היה בגינה (הגינה בגודל 50 מ"ר) דק שחלקו היה שקוע במקצת. נדהמתי מהתופעה שכן לא הכרתיה בעבר, ולא טרחתי משום מה לבדוק האם יש דבר כזה, אלא שמחתי על המשווק שאמר לי ששקיעת הדק היא בגלל שנעשתה עבודה חפיף עם הדק. עכ"פ סוכם בחוזה שהקבלן יגביה את הגינה בשומשום (לא דרשתי ממנו להוציא את הדק וכיו"ב) וליישר אותה, ומהנדס החברה הבטיח לי שהמצעים מהודקים מספיק ולא יהיו עוד שקיעות (יש לי תיעוד במיילים שהוא הבטיח כן).

דא עקא במהלך החורף הייתי צריך לקרוא ליצור קשר עם הקבלן מס' פעמים על מנת שימלאו שומשום במקומות נוספים שהיתה בהם שקיעה! המהנדס לא נותן לי תשובה ברורה למה יש שקיעה או מה הוא מתכוון לעשות. הוא רק אומר שמכיוון שהשקיעות שצצות פה ושם מינוריות (מה שדי נכון) הוא לא מתכוון כרגע לעשות כלום חוץ מלמלא את החסר כשצריך.

חלק מהשקיעות הן בקו התפר שבין גוף הבנין עצמו לגינה, שזה די הזוי. היום הרמתי את הדשא סנטטי וראיתי שיש ממש רווח של משהו כמו 5 ס"מ באיזור מסוים בין הבית עצמו לתחילת הגינה!! אני לא יודע באיזה עומק הוא היה, העובד של הקבלן הגיע ומילא אותו במלט.

הוא כן הוסיף ואמר, שמכיוון שאני גר בקומה שניה (הבנין מדורג ולכן יש לי גינה באותו צד של הדירה, הוא בLEVEL של הרחוב) הוא יכול לבדוק מחוץ לגינה וכן בדירה מתחתי אם יש בריחה של משהו מהמצעים. ואם יש בריחה הבעיה לא תפטר.

בקיצור שאלתי היא למה זה קורה ומה כדאי לי לדרוש מהקבלן? אני לא מבין כלום בזה וקל למרוח אותי ולא רוצה לעשות טעויות. אני רוצה לדרוש מה שמגיע לי. מה עושים?

8 תגובות

יש כמה סיבות לשקיעה בקו שבין הבניין לחצר ובחצר בכלל …
אחת הסיבות הנפוצות הן שזמן הבניה נאגרת המון פסולת בניין , ובשלב הפיתוח מכסים את הפסולת באדמת גן או חמרה ….הגשמים סוחפים את האדמה לכיסי האויר שנוצרים בין שברי הפסולת , וכך נוצרות שקיעות .
סיבה נוספת היא , שבגמר ביצוע עבודות האיטום בחלק של הבניין שנמצא מתחת
לגובה פני הקרקע , הכיסוי לא מתבצע עם הידוק , וזה יכול לגרום לשקיעות רבות
לאורך מספר שנים , אך לבסוף זה יתייצב !
הפיתרון הוא פשוט למלא את
החסר כשנוצרת שקיעה , ולקוות
שזו הפעם האחרונה , אחרת
יש צורך להוציא את החומר , ולהחזיר עם הידוק כל 20 סמ וזה כבר עלויות מטורפות

תודה עופר. 2 שאלות:

1. ידוע לך אם יש לי זכות לדרוש מהקבלן להדק את המצעים אע"פ שהשקיעות מינוריות?

2. מה אתה חושב לגבי מה שכתבתי שהמהנדס אמר שאם יש "בריחה" של המצעים מתחת לפני השטח, אז הבעיה לא תפטר. שמעת פעם על דבר כזה? נשמע הגיוני?

״בריחה ״
של המצעים אל מתחת פני השטח נוצרת
אך ורק בגלל הסיבות
שציינתי קודם ! וחשוב לומר שלא כך צריך להיעשות , יש לפנות
את הפסולת במלואה לאתר מורשה , לאחר מכן ליישר את השטח , להדק , למלא חומר , ולבצע הידוק לפי שכבות .
מכיוון שזה לא מה שנעשה ואת זה אני יודע לפי ״ הבריחה ״ אז סביר מאוד להניח שזה ייעצר מתישהו , ולשאלתך , לכל קבלן יש תקופת בדק בית בדרך כלל אורכת כשנה .
ומניסיון אישי אני יכול לומר לך שקבלנים חוזרים גם אחרי מספר שנים כשיש תקלות מסוג זה .
במידה ולא עברה שנה , אתה רשאי לדרוש תיקון , ולגבות את עצמך המסמך כלשהו מול הקבלן שזה לא יחזור שוב ובמידה ויחזור , שזה יהיה באחריותו ..

סבבה תודה רבה עופר. רק רציתי עוד פעם לשאול וסליחה אם אני מנג'ס, אני מאד בסטרס, מה עושים במידה ומתברר שהבעיה בלתי פתירה ושזה לא ייעצר??

לכל בעיה יש פתרון !
וגם כאן יש פתרון , אך מדובר בעלויות גבוהות
מאיפה אתה בארץ ? סוג האדמה בסביבתך ?

אני גר בגבעת זאב (שכונת אגן האיילות) שזה מאד קרוב לירושלים. בנוגע לשאלה של איזו אדמה סביבי אתה יכול להסביר את השאלה?

אדמה סלעית , לדעתי זה ייפסק די מהר , הרבה תלוי בסוג המבנה והומק שנכנסו מתחת לפני הקרקע אם בכלל

אחלה תודה רבה ושבת שלום.