בית

>

קבלני שיפוצים

>

שאלה : תעודת גמר ואישורים לאחר ביצוע תוספת בנייה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

תעודת גמר ואישורים לאחר ביצוע תוספת בנייה

פורסם על ידי סיגלית סרבגיל
16/09/20

שלום,

הרחבנו את הדירה שלנו לפי היתר קיים מ-60 מ״ר ל-115 מ״ר. במסגרת הבניה הוספנו גם ממ״ד, בהתאם לתנאי ההיתר. הדירה בתל אביב, אם זה משנה.

אנחנו עתידים לסיים את הבניה בעוד כחודש, ונרצה לשנות את גודל שטח הדירה ברישום בטאבו, כך שאנחנו רוצים לוודא שנקבל את כל האישורים הנדרשים.

אני מבינה שאין צורך בקבלת טופס 4 כי לא מדובר במבנה חדש, אבל האם יש צורך בקבלת טופס אישור אחר (למשל תעודת גמר או אישור תקינות ממ״ד)?

אם יש צורך בקבלת אישור כלשהו - האם הזזת מיקום המטבח יכולה לפגוע בקבלת האישור? האם קיצור דלת הממ״ד לצורך הנחת פרקט יכולה לפגוע בקבלת האישור? באיזה שלב אפשר לבקש את האישור?

אשמח לקבל תשובות ממי שמבין בתחום, כי מחיפוש באינטרנט לא מצאתי משהו שעוזר להבין את התחום.

שנה טובה!

3 תגובות

אשר לשנות את החלוקה הפנימית לאחר השיפוץ או במהלכו.
את דלת הממד לא מקצרים.
אבל אם את כל כך רוצה אז אפשר להסתדר עם הדלת.
בכל אופן וברמת העיקרון הכל אפשרי.

אישור הג"ה לממד
ואם הגדלתם לוח ל2 פרסות צריך אישור חשמלאי מוסמך וחברת חשמל

ראשית תעודת גמר הינה התחליף ל״טופס 4 ״ הישן בשינוי קטן , שחיבוק החשמל כבר קיים , ועדיין ללא תעודת גמר רשאית חברת החשמל לנתק את החשמל למבנה בהעדר מספר תנאים ( ולאחר תקופה מסויימת מתום עבודות הבינוי.
כמו כן , כחלק מתעודת הגמר לבית , נדרשת בדיקת תקינות הממד ועמידותו בתנאים מסויימים כגון : אטימות בפני גזים ( נעכרת בדיקת וואקום מתוך הממד ) , בדיקת היצמדות הטיח הפנימי לקירות הממד ( מתבצעת על ידי קידוח של כוסות בקירות הממד ) וכו׳ ולכן קיצור הדלת מהווה מכשול לבדיקת אטימות הממד !! ופעולה זו אינה חוקית ופוסלת את הממד.
לעניין המטבח , פה המקרה הוא קצת יותר מורכב , במידה והוגשו תוכניות אינסטלציה , ובמידה ויש חריגה רצינית במתווה האינסטלציה בבית , חשוב לציין , כי במידה ונעשו שינויים שאינם מתיישבים עם התוכנית המקורית שהוגשה לעיריה , ניתן לבצע תוכנית שינויים ( לרוב כרוך בתופסת תשלום לאדריכל ) ולהגיש לעיריה .
בדרך כלל אין בעיה שלא ניתנת לפתרון.
תעודת גמר , הינה חלק חשוב מניירת הבית והעדרה יכול לגרום להמון בעיות מנהלתיות בהמשך..