בית

>

קבלני שיפוצים

>

שאלה : הבניין מוגדר כמושע(אם כי ישנו הסכם שיתוף ותשריטים שמגדירים בטאבו כל יחידה) . מה קורה בסיטואציה שלעיריית תל אביב והטאבו אין העתקים של היתר הבניין, אך ההתנהלות מתנהלת לגבי חוקיות הנכסים בכל הנוגע לשינויים או תוספות. בנוסף לזאת, האם ברישום פרצלציה הדבר יוב

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

הבניין מוגדר כמושע(אם כי ישנו הסכם שיתוף ותשריטים שמגדירים בטאבו כל יחידה) . מה קורה בסיטואציה שלעיריית תל אביב והטאבו אין העתקים של היתר הבניין, אך ההתנהלות מתנהלת לגבי חוקיות הנכסים בכל הנוגע לשינויים או תוספות. בנוסף לזאת, האם ברישום פרצלציה הדבר יוב

פורסם על ידי מתעניין
31/08/20

שלום רב,

ברשותי דירה בתל אביב.

הבניין מוגדר כמושע(אם כי ישנו הסכם שיתוף ותשריטים שמגדירים בטאבו כל יחידה) .

מה קורה בסיטואציה שלעיריית תל אביב והטאבו אין העתקים של היתר הבנייה(היות ומדובר בבניין מאד ישן)אך ההתנהלות מתנהלת לגבי חוקיות הנכסים בכל הנוגע לשינויים או תוספות.

בנוסף לזאת, האם ברישום פרצלציה הדבר יוביל לבעיות רישום בדירות למרות בהיותם מוגדרות בטאבו לפי תשריט וגודל.

למשל על פי תשריט מקור של הבניין בקומה מסוימת יש דירה של 33מ״ר שרשומה בטאבו על פי תשריט ומצד שני כיופ דירה מינימלית מוגדרת כמינימום 35מ״ר. האם ישנו חוק התיישנות כל שהוא במיוחד במצב שבוא אין את היתרי הבנייה.

אשמח לחוות דעתכם

תןדה רבה

4 תגובות

אין חוק התיישנות בחוק התכנון ובניה , חוק התכנון והבניה יצא ב 1965 במידה והנכס נבנה לפני אפשר לקבל הקלות .
בכבוד רב אדר' פדרמן תומר

האם חוק הבנייה אומר מה הוא גודל דירה מינימלית ?
מנגד אמרו לי שיש חוק התיישנות לאחר שבע שנים אם בנו בנייה לא חוקית בבניין ואף אחד לא התלונן עד אז. למשל דייר שהשטח בגג שלו והוא בנה ללא היתר דירה על הגג שכבר קיימת לדעתי 15 שנה או יותר.

חוק הבניה אינו מגדיר את גודל הדירה , במתן תכניות למחלקת הנדסה נבדק התיק ולאחר השלמת דרישות הוועדה ולאחר שעמדו בכל התנאים מקבלים היתר בניה אשר חתום בחלק התחתון של הגרמושקה (תכנית תשריט) היום רוב התכניות סרוקות וניתן לצפות בתיק הבניה זה נכון לכל עיריה או וועדה .

שוב, סליחה אבל אתה עונה כמו תוכי... אני ציינתי בפירוש שאין לבניין היתר בנייה.. לא בטאבו ולא בעירייה. ציינתי את כל המכלול של הבניין/הנכס וליפשתי תשובה בהתאם .