בית

>

קבלנים לשיפוץ בניין

>

שאלה : נזק שניגרם מדירות של שכנים

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

נזק שניגרם מדירות של שכנים

פורסם על ידי שרה טרבלו
20/06/19

אני גרה בקומה ריאשונה בבינין שבו ארבע קומות 16דירות.ליפני כ24 שנים הרחבנו את הדירות ע"י שיקום שכונות.מיסתבר שהקבלן לא קבלן רשום וכל העבודה בהתאם.

עד כדי כך שאני ראיתי שהתחילו ליבנות בלי לעשות חגורה ורק אחרי שהעמידו עמודים עשו את החגורה .יש עמוד הפוך שהביב נוזל דרכו.ולדירה שלי ניגרמו כמה פעמים נזקים מדירות מעלי וחוץ מתיקון הצנרת המדוברת שנזלה והרסה לי את התיקרה קירות וארונות הדירים לא מוכנים לתקן לי את הנזקים אפילו שלא דיברתי על פיצוי של עוגמת נפש שיש לי בעיקבות הזילזול שביו נישפך לדירה 5-6 פעמים ואני והועד מנקים ובסוף דאגנו גם לאינסטלטור וכל הקירות והתיקרה נהרסו וגם ארון שרות מעץ נהרס ופירקתי אותו.

ועוד פעמים שהיה נזילה וטיפטף לביתי ולא סגרו את הברז אע"פ שראו שיש להם נזילה והרסו לי ארון מיטבח.

ומהחיבור של התוספת כשיורד גשם הבית שלי מיתמלא (נוזל מהחיבורים שלא אטומים-יש קומת דילוג מעלי)והזפת אמר שחייבים לאטום ולזפת את הגג והועד לא מסכימה.

כיום רוצים לעשות מעלית ושלחו שכן שיציע לי שאני לא אשתתף בתשלום כי אני קומה א' ואני אקבל מפתח כדי שלא אתנגד-אני ביקשתי אישור שאוכל גם ליבנות ממ"ד ומירפסת סוכה. ולהפתעתי המגשר אומר לי שדכן מקומה רביעית רוצה ליבנות על הגג ורוצה חתימה מימני ואני רוצה להסביר ששני שכנים בקומה רביעית בנו על הגג -אחד קיבל את האישור ע"י מירמה(גר בחברון ואמר שאבא שלו רוצה לגור אצלו הסכמנו כדי שאבא שלו יוכל לגור ליד הבן ובסוף חילק את ביתו ל3 דירות וגרם נזק לבינין ע"י בניה פרזיתית והשכנים סובלים מדירים מיתחלפים ודודי שמש שמוסתרים מהשמש .

שכן שני התחיל בלי אישור ובסוף נתנו כי בנה בשביל המישפחה ולא כעסק בסוף הוא מכר כי המישפחה היתפרקה ומי שקנה היה צריך לשפץ והרחיב את הבניה בניה קלה על הגג ללא אישור במיסגרת השיפוץ של הבית.

באסיפת דירים החלטנו לא לאשר בניה על הגג ובסוף הדירים חותמים כי לא נעים.

שכן אחר אמר נאשר בניה אם ישפצו את הבינין שזקוק לשיפוץ-הועד לא עומד מול הדירים לטובת הבינין והועד יודע שחצו דירה ושניגרם לי נזק מהביוב של הדירה בעבר ולכן לא הסכמתי שיחצו את הדירה ואם כן ביקשתי 20.000 ש"ח ואמרו לי שלא חצו את הדירה לביזנס אלא זוג צעיר שיש בעיה לאשה וצריכה דירה קטנה עם שמש בקיצור -שקרנים וכמובן שאמרו שאם ישכירו את הדירה יתנו לי את הכסף .לכן אחרי שסבלתי ואף אחד לא בא לשפץ לי את הנזקים ולאחר שזה גג משותף שזיפתנו את הגג כל השנים וזו זכותינו לקבל כסף מימי שמקבל את הזכות על הגג אני לא נותנת את הסכמתי ליבנות עח הגג עד שישפצו לי את הבית היכן שנזוכתי מהשכנים וכן עד שיאשרו לי בניה של ממ"ד ומירפסת סוכה וכן את המפתח למעלית העתידית ללא שהשתתף בתשלום לבנית המעלית שבבניתה מפריעה לי לחלון במיטבח ולחלון בסלון והליכלוך שיגרם לי בזמן הבניה שכרגע זה ממש מיותר לי אבל אני מבינה את הצורך לדיירי הבינין ולכן אני לא מיתנגדת אבל רוצה לקבל כנגד אישור לרווחת המישפחה שלי-יש לי 3 חדרי שינה ויש לי 10 ילדים 2 נשואים ומאוד צפוף ולכן אני מבקשת שיאשרו לי להרחיב. העינין שבשנתיים האחרונות הוועד בסיכסוך איתי לאחר שנים שהיא היתה כאחותי הגדולה ואני עזרתי בכל מה שהיה קשור לבינין וביזמנו הסכימה שאבנה כיום היא כניראה סוחפת את כולם להיתנגד.

שאלתי:

1)האם אני זכאית לידרוש את שיפוץ התיקרה והקירות ובנית ארון שירות ותיקון ארון המיטבח מהמישפחה שבעיקבות הנזילה של הביוב ומי המיטבח ניגרמו לי נזקים?ולמי אני פונה?

2)האם אני יכולה להיתנגד למעלית אם לא מקבלים את הדרישות שלי?

1 תגובות

שלום שרה,

1. את רשאית לתבוע פיצוי על הנזקים שנגרמו בשל פגמים ואחזקה לא תקינה של הדירות שמעליך ובשל פגמים ואחזקה לא תקינה של הרכוש המשותף.
את יכולה לתבוע את בעלי הדירות האחראים על מצב דירתם ואת הוועד האחראי על מצב הרוש משותף.
התביעה יכולה להיות דרך המפקחת על המקרקעין ו/או דרך בית משפט לתביעות קטנות.
2. את יכולה להתנגד למעלית המשתמשת ברכוש המשותף שאת אחת מבעליו. זאת ללא קשר לקבלת או אי קבלת הדרישות שלך. שימי לב שכל התנגדות חייבת להיות מנומקת היטב אחרת היא נדחית ע"י וועדת ההתנגדויות.

בבברכה
אדר' דבורה הורביץ