בית

>

מעצבי פנים

>

שאלה : צורת קרניז גבס מומלץ במבטח

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

צורת קרניז גבס מומלץ במבטח

פורסם על ידי חסוי
13/11/21

שלום,

במטבח בצורת ריש (צורף) יש לעשות הנמכה בצד שמאל עד לאיזור הכיריים שם אמור להיות מותקן קולט.

https://drive.google.com/file/d/1kHYUuuTsibz9Kdy_hB4zCiFwsqVs4tQ6/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/15Vh9i7MdoEB3bvjUyFOxtE8yTgd1g60e/view?usp=sharing

העניין הוא שההנמכה עוברת את ה-35-37 ס"מ מצד הפתח לארובה (בקיר מצד ימין) שאליו מגיעה הקולט ואילו גובה הארונות השטח שנשאר מעליהם הוא 33 ס"מ.

כלומר צריך להיות פער בקרניז גבס בין הקטע הראשון (לפחות בכמה ס"מ הראשונים שחייב לרדת לאיזור ה-35-37 ס"מ) ואם רוצים להמשיך את ההנמכה עד לסוף ארונות עליונים זה יהיה בגובה שנשאר שם.

הקרניז בכל מקרה יהיה רק בצד הזה של המטבח (ולא בכל צורת הריש בגלל אילוצים טכניים).

בנוסף עומק קו ארונות הוא 63 ס"מ, ואילו מיקום הקלפות שמצד שני של המטבח משאירות 61 ס"מ בעומק בקו גובה (הגובה של הקלפות נמוך הרבה יותר והוא 200 ס"מ מהרצפה, אבל ברגע שהקרניז יבלוט 63 ס"מ עד קו ארונות, אז זה יעבור את קן הגובה של הקלפות שמגיעות מצד שני).

השאלה באיזה צורה יש ליצור את הקרניז בצד שציינתי תחת האילוצים שתיארתי?

אשמח גם אפשר להתייחס לעומק הקרניז המומלץ (במינימום הוא צריך להיות 45 ס"מ כדי לכסות את הפתח, השאלה אם גודל מינימלי כדאי כאן ואם לא עד איזה עומק מומלץ)?

הערה - אפשר לעשות תוספת ארונות לחלק של הארונות שמעל המקרר (רק שזה פתרון יקר יחסית והארונות שם לא ממש נחוצים).

תודה

3 תגובות

לבצע את הקרניז על פי הנתונים בשטח, בכל מקרה רצוי שרוחב הקרניז יהיה יותר מרוחב הארון או לפחות ברוחב הארון, אחרת נוצר כאילו מדף לליכלוך ואבק

מתמודדים עם זה בשטח ,תזמין איש מקצוע שמבין וסבלני

שלום מאור,
משתי השאלות שלך אני מבינה שאין לך מתכנן ואתה מנסה להתמודד בעצמך עם בעיות תכנוניות שאין לך מספיק ידע ונסיון לפתור בעצמך. העזרות באנשי מקצוע מבצעים לא תפתור את הבניה מכיוון שמלאכתם היא ביצווע ולא תכנון. יש סכנה שאנשי מקצוע מבצעים יתנו לך עצות לפתרונות לפי האינטרסים שלהם: או פתרון שמקל עליהם, או פתרון שיבטיח להם יותר הכנסה וכד'. רק אדריכל שעובד בשבילך והאינטרס היחיד שלו הוא טובתץ הפרויקט וטובת הלקוח (אתה!) יתן לך תשובות מהימנות על השאלות ששאלת.
אף פעם לא מאוחר לשתף אדריכל בפרויקט שיפוץ, אפילו אם התחלת אותו לבד וכבר עשית החלטות שעכשיו מגבילות אותך ומכתיבות פתרונות לא אופטימליים.
בברכה,
תמר אבנון, אדריכלית.