בית

>

מעצבי פנים

>

שאלה : מיקום הסלון ופינת האוכל

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

מיקום הסלון ופינת האוכל

פורסם על ידי רונית פ
21/05/20

אנחנו עומדים להכנס לבית (התוכנית מצורפת) ומתלבטים, האם למקם את הסלון ופינת האוכל כפי שהקבלן תכנן, או שכדאי להחליף ביניהם, כך שפינת האוכל תהיה מול המטבח.

יש לציין שבמטבח נמקם דלפק, עליו נאכל במהלך השבוע.

5 תגובות

שלום רונית,
אכן מיקום פינת האוכל קצת רחוק מהמטבח אך המידות והפרופורציות של החלל טובות עבור פינת אוכל ואף מאפשרות הגדלת שולחן ל-12 ואפילו 14 איש במידת הצורך.
המידות של החלל המרכזי הכולל את חדר המגורים והמטבח מתאימות יותר ליעד המקורי: את ה"גבול" בין המטבח והסלון קובעים באמצעים אדריכליים (תכנון ועיצוב) ויש חופש להגדיר סלון גדול יותר או קטן יותר לפי ההעדפות שלכם, בעוד שבחלל השני אין כל אפשרות כזו והוא מרגיש קצת קטן ליעוד של סלון, ודאי בהשוואה לחלל המקורי.
לסיכום - אמליץ להישאר ביעוד המקורי למרות שהקשר בין המטבח ופינת האוכל לא אופטימלי.
אסטה מעצה זו רק אם המציאות במשפחתכם היא שמתקיימות ארוחות ליותר מ-12 - 14 איש בתדירות גבוהה מאוד וחשוב מאוד לפתוח שולחן לאורך של יותר מ-3 מטר לעיתים תכופות.
במקרה כזה אפשר לשקול החלפה של החללים, תוך הבנה שפינת הישיבה תהיה "אינטימית".
הכל תלוי בדינמיקה המשפחתית שלכם ובהעדפות, בבניה פרטית תפקידו של האדריכל לברר זאת בתהליך התכנון, במקרה של בניה קבלנית - צריך לבחור במיטב לאחר מעשה.

תודה רבה

היי תוכלי לצרף תמונה? מסניון עם לקוחות שלי מיקום הריהוט בתכנית קבלן לא תמיד מתאים לצרכים של הדייר. כך שבהחלט ניתן לשנות. זמינה לשאלות אם תרצי תתקשרי

רונית שלום
עם קצת השקעה אני הייתי ממקם את המטבח בפינת האוכל ואת פינת האוכל במטבח !!! כלומר חלל הסלון ופינת האוכל הייתי ממקם לאורך החזית לגינה !!! בנוסף בודק אם ניתן להגדיל את הויטרינה היוצאת לגינה.
כל זה מצריך תכנון ועיצוב מקצועי כולל חשמל תאורה אינסטלציה גז מיזוג אוויר וכו....
אשמח ליעץ לכם

תודה רבה על העצה, אבל אנחנו כבר בסיום הבניה, לאחר שלב השינויים.