בית

>

טכנאי מזגנים

>

שאלה : חומר ניקוי

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

חומר ניקוי

פורסם על ידי אורית כהן
09/08/22

היי, טכנאי ניקה לי לפני כמה ימים את המזגן בזה. הייתי קרובה אליו פיזית בזמן התהליך. ומאז יש לי חשש מבחינת הנשימה, שאני מרגישה גירוי נשימתי (אולי בשילוב של סטרס, אז זה לא ברור לגמרי), אז ביקשתי שיצלם לי את הבקבוק, והנה התגלה בסעיף השלישי המוקף בעיגול, שלמרות שזה אמריקאי - זה לא חומר שמיועד לשימוש ביתי... הוא הופתע גם, אבל אמר שזה היה מהול ושהוא שטף (אחר כך גם שטף בסבון כלים), ושבכל אופן החומר לא נשאר.

האם זה באמת מסוכן? ומה מומלץ לעשות כרגע ליתר ביטחון? לדרוש ממנו עוד עוד שטיפה במים?

8 תגובות

אם המזגן עבד שעתיים הוא יצר עיבויי ששתף כבר את הסוללה

תודה רבה, הוא בכל מקרה יגיע לעשות שטיפה במים (עם גרניק), מה שבטח לא יזיק... יש משהו נוסף שכדאי אם כבר הוא בא? שמעתי מאיש מקצוע ששימוש בתמיסת מים עם מעט מלח לימון מנטרל חומציות. דבר נוסף, האם יש סיכוי שחומר שבו השתמש לניקוי עומק בשנה שעברה, שהותיר איזשהו מחנק למשך תקופה, נשאר במזגן?... זה החומר מהשנה שעברה:

https://www.amavi.co.il/items/1175120-%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%9C-%D7%91%D7%A7%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%96%D7%92%D7%9F-Errecom-LUXEDO

ממליץ שטיפה במים בלי גרניק
שטיפה בלחץ תכופף צלעות רדיאטור ואז צריך להחליף הכל

באופן עקרוני אתה נגד שטיפה בגרניק? גם לא בניקוי עומק עם חומרים?
או רק במקרה הזו, שזו מעין שטיפה ליתר ביטחון?

אסור באופן גורף .
אולי רק על ידי מרסס המופעל ידני בלבד

טוב, זה מידע מסוג חדש... אבדוק. תודה. בכל אופן, בעניין החומרים, לדעתך יש יעילות בפעולת שטיפה כעבור זמן? יש מצב שהחומרים מהניקוי הקודם שלפני שבוע, שצירפתי את התמונה שלו, ואפילו של זה שהיה לפני שנה נשארו ולא נשטפו כתוצאה מפעילות המזגן?

כדאי לבצע שטיפה פעם בשנה זה מנקה בקטריות מהסוללה שמצטברים עקב רטיבות בעיקר של מי שגר במישור החוף

השטיפה שתהיה הפעם היא יותר בהקשר של הכימיקלים מהניקוי עצמו. אבל בעצם בתשובה הראשונה כבר ענית: אם המזגן עבד שעתיים, הוא יצר עיבויי ששטף כבר את הסוללה... מקווה. תודה רבה