בית

>

חשמלאים

>

שאלה : שידרוג חשמל תלת פאזי בדירת קבלן חדשה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

שידרוג חשמל תלת פאזי בדירת קבלן חדשה

פורסם על ידי אירה
17/03/22

מקבל דירה חדשה מקבלן עם תלת פאזי 25 אמפר (מחיר למשתכן כלומר לא יכול לבצע שינויים טרם קבלת מפתח) ויש לי כמה שאלות, אבל בקצרה:

ראשית, בנוסף לכלי החשמל הרגילים (מדיח, מכונת כביסה, מייבש, קומקום, תנור) מתכוון לשים כיריים אינדוקציה תלת פאזיות, מזגן VRF תלת פאזי של בין 8 ל-10 כ"ס (שדורש לבדו כנראה גיד של 4 מ"מ או יותר), מזגן נפרד לממ"ד וכן משאבת חום לחימום מי צריכה, כאשר בעתיד צופה שאעשה חימום תת רצפתי על מים.

1. האם עלי להגדיל את הפקקים ל-40 אמפר (או יותר) ומה התהליך/העלויות/הזמן שזה יקח?

2. בהנחה שארצה להחליף את לוח החשמל עצמו (סביר להניח שלא יהיה בזה שנקבל עם הדירה מספיק מקום לכל המפסקים), מהו הלוח הכי איכותי ומהם הגידים/החומרים האיכותיים ביותר שניתן לרכוש, כדי שאדע מה לבקש כאשר יגיע הזמן לבצע את העבודה.

תודה!

7 תגובות

משאבת חימום מי הצריכה דורשת 25 אמפר ( לפחות 4 מ״מ גיד )
מזגן VRF דורש 20 אמפר אבל גודל החתך המבוקש הינו 4 מ״מ
המשאבה לחימום הריצפתי דורשת גם היא כ 20 אמפר עם גידים בעלי חתך של 4 מ״מ
צריך לזכור שבדרך כלל לא מפעילים מזגן וחימום ריצפתי ביחד. לעומת זאת חימום המים הדירתי יעבוד ביחד עם שניהם אם זה בשטיפת כלים או מקלחות ואולי גם עם האינדוקציה .
לפי החישוב שלי אתה צריך לפחות 40 אמפר .
מכיוון שאתה בתהליך בניה מומלץ לפנות לקבלן ןלבקש הגדלה כבר עכשיו לפני ה איכלוס במידה ולא תאלץ לשלם לפחות 1500 שח לחשמלאי על הכנה וליווי התהליך מול חברת חשמל וכמובן עלות של הגדלה ואגרת ביקורת לחברת חשמל ששניהם ביחד יגיעו לכ 3000 שח(אולי יותר).
לגבי הלוח אין צורך להחליף בדרך כלל והוא מגיע היום עם מספיק מקום לפי חישוב שלי תוספת של 9 מקום כמובן שזה תלוי בקבלן .
לוחות של הגר או אדקום איכותיים לגבי הגידים אין משמעות.

תודה ישראל - הנחתי כך משום שגם אם הם לא יפעלו ביחד עדיין במקביל יפעלו רוב הסיכויים כיריים אינדוקציה, מייבש, קומקום וכו'. לא בטוח שאוכל להגדיל לפני הכניסה לדירה (אנסה לברר)ץ כתבת לפחות 40 אמפר אבל האם לא צריך כאן כבר 63 אמפר? לגבי הגידים הסבירו לי שאם מושחל גיד 2.5 מ"מ בדרך כלל אפשר להשחיל גיד 4 מ"מ אבל לא יותר ושאם צריך גיד 6 מ"מ או יותר כבר צריך למשוך מחדש גידים ללוח. בהנחה שזה נכון כמה תעלה משיכה כזאת (בהנחה שהכל קורה רק כשאקבל את הדירה)? תודה!

בדרך כלל לא מושכים גידים 4 ממ אין מקום בצינור ל 5 גידים של 4. עדיף כבר לחצוב תעלה חדשה ועם צינור בקוטר גדול יותר ולהשחיל כבל 5×4 xlpe

סליחה.
לגבי 63 אמפר זה מיותר מכיוון
1. עלות החיבור יקרה
2. כאשר מתקינים מפסק 40 אמפר בלוח ההגנה הטרמית שלו מאפשרת לך לחרוג מ 40 אמפר ( כמובן לא לאורך זמן גדול) וחברת חשמל מתקינה נתיכים של 63 אמפר במקרה הזה כך שלא תהיה בעיה להפעיל לפעמים כמה צרכנים מעל 40 אמפר.
עלות הקווים משתנה כרגע בגלל עלות הנחושת עלות לקו תלת פאזי למרחק סביר של 5 מטר כ 1500 שח(כרגע)

תודה רבה! ראיתי שעלות החיבור יותר יקרה אבל בסימולטור של חח"י ההפרש הוא כ-3,000 ש"ח יותר לחיבור של 63 אמפר אבל יתכן שזה בהחלט יותר מדי.

תחליף ל 40 אמפר
היום כל הנכנס לארץ מבחינת חלקי חשמל יש לו תקן

מספיק 3X40 A