בית

>

חשמלאים

>

שאלה : נקודות חשמל למזגנים עיליים ומזגן מיני מרכזי בדירה חדשה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

נקודות חשמל למזגנים עיליים ומזגן מיני מרכזי בדירה חדשה

פורסם על ידי רשף
16/02/19

שלום רב.

אני מתכנן כעת את דירתי ואני נמצא בשלב תכנית החשמל + אינסטלציה. בשילוב עם תכנית המיזוג של הדירה (הניתנת לי ע"י יועץ מיזוג).

יועץ המיזוג אמר לי כי אני צריך לתכנן בתכנית המיזוג נקודות חשמל (שקע רגיל) עבור כל המזגנים העיליים בצמוד למאייד (היח' הפנימית של המזגן) וכמו כן, לתכנן נקודת חשמל נוספת על הגג (בצמוד למעבה - היח' החיצונית של המזגן) מסוג מפסק פאקט תלת-פאזי מוגן מים עבור המזגן המיני מרכזי.

לאחר מעבר באינטרנט ובפורומים שונים, יש לי 2 שאלות אליכם, שאשמח אם תוכלו לעזור לי בהן:

1. לפי מה שקראתי באינטרנט. על פי החוק, יש צורך להתקין אמצעי ניתוק בצמוד ליח' הפנימית (המאייד) של המזגן המיני מרכזי. כך שבמידה וטכנאי המיזוג ידרש לתקן תקלה כלשהי במזגן, הוא לא יצטרך לעלות לגג ולנתק את החשמל באמצעות המפסק פאקט שנמצא בגג בצמוד למעבה.

השאלה שלי היא: מי אחראי על התקנת אמצעי הניתוק? טכנאי החשמל שמתקין את כל נקודות החשמל בבית או טכנאי המיזוג שמתקין את כל מע' המיזוג בבית?

2. לפי מה שקראתי באינטרנט. יש צורך במפסק פאקט תלת-פאזי אשר ימוקם בגג (בצמוד למעבה - היח' החיצונית) עבור המזגן המיני מרכזי.

השאלה שלי היא: האם יש צורך גם לתכנן נקודות חשמל מסוג פאקט מוגן מים בגג (בצמוד למעבה) עבור כל המזגנים (גם המזגנים העיליים, בנוסף לשקעי החשמל שממוקמים בצמוד ליח' המזגן הפנימיות בתוך הבית) או רק עבור המעבה של המזגן המיני מרכזי? במידה וכן, איזה נק' חשמל צריך להגדיר שם (רגיל או תלת-פאזי)?

בתודה מראש,

רשף פינקלשטיין

2 תגובות

לכל מדחס נדרש לידו מפסק פקט! לא משנה אם הוא חד או תלת פאזי.
נק' חשמל נדרשת ליד המאייד בהתאם לסוג המזגן ו/או ודרישת איש המיזוג. מזגן יכול להיזון מפקט ליד המדחס ו/או משקע ליד המאייד! מומלץ שלכל מזגן ולא משנה גודלו להיות מוזן מקו ישיר מהלוח.

המזגנים גדולים או מרכזיים האחריות דורשת שיהיה מפסק פקט ליד היחידה החיצונית שניזונת ישירות מלוח החשמל
המזגנים מפוצלים קטנים של 1.5 עושים שקע ליד היחידה הפנימית והיא מזינה גם את היחידה החיצונית יש כבל של 8 גידים שמחברת בין היחידה הפנימית לחיצונית