בית

>

שאלה : בקשת כספים בשביל לבנות ממד

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

בקשת כספים בשביל לבנות ממד

פורסם על ידי אורן
06/03/22

שלום, אנחנו בניין של שלוש קומות גרים בקומה השלישית, לפני שלוש שנים השכנים מדירת גן החליטו לבנות ממד, אנחנו גם רצינו, אבל לא התאפשר לנו כי הקומה השניה לא רצתה, השכנים בדירת גן החתימו אותנו שהם יכולים לבנות ממד וכמובן שהם אמרו לנו כשאנחנו גם נרצה אז יהיה בסדר וכו'.

עכשיו הגיעו שכנים לקומה שניה שהם רוצים ממד אז הלכנו על זה, אבל עכשיו השכנים מדירת גן מתחילים להמציא דברים, הדבר היחיד שהגיוני שהם אמרו שאנחנו צריכים לשלם על היסודות. בנוסף הם אומרים שהם בנו על הקיר מזגנים (למרות שהם ידעו שבעתיד נרצה לבנות ממד) והם עכשיו גם רוצים עוד כסף על עוגמת הנפש שתהיה להם, על הרעש, על זה שיבנו שני ממדים מעל הממד שלהם, על זה שלא יהיה לילדה שלהם איפה לישון (עד לפני שהם בנו את הממד היא ישנה יפה מאוד בבית) רוצים כסף על זה שאנחנו בונים להם על המזגנים, ועל הלכלוך ומה לא.... אחרי שאנחנו חתמנו לפני שלוש שנים בלי בעיות, עכשיו הם מנסים לגרד כסף בגלל ''עוגמת נפש'' . האם חוץ מיסודות אנחנו צריכים לשלם להם כסף על כל הדברים שהם אמרו?

תודה

2 תגובות

לכו למפקח על הדירות באזורכם הוא יחליט

שלום אורן,

שאלת הפיצוי על עגמת נפש, רעש וכו' היא שאלה משפטית ולכן מי שאמור לענות עליה הוא עו"ד. מאחר ולקומה השניה והשלישית יש זכות לבנית ממ"ד כפי שיש זכות כזו לקומת קרקע וגם הם סבלו מרעש וכו', אני מניחה שהדרישות הללו אינן מוצדקות. המקובל הוא לחלק את התשלום עבור היסודות בין כל הקומות המשתמשות בהם ובונות מעל קומת הקרקע.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ