בית

>

שאלה : מדידת חניה בין קיר לעמוד

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

מדידת חניה בין קיר לעמוד

פורסם על ידי רוית
11/06/20

שלום רב,

חניה שגדולה 2.5 רוחב על 5 אורך, מסורטטת צמוד לקיר ובצד השני יש עמוד.

מאיפה עד איפה המדידה בפועל?

ואם לדייק, האם מותר להחנות את הרכב באמצע בין הקיר לעמוד?

יובהר שבשטח זה יכולים בקלות להכנס שני רכבים. ויש שכנים שטוענים כי החניית הרכב באמצע ולא צמוד לקיר (כפי שמצויין בסרטוט) מהווה פלישה לשטח משותף ומונעת שלא כדין החניית רכב נוסף. האם מותר לחנות באמצע או שבעל החניה מחוייב לחנות ליד הקיר?

5 תגובות

היי רווית ,
אני לא מצליחה לראות שצרפת שרטוט, אז אענה בלי להסתכל. חניה במידה 2.5X5 מ' היא חניה לרכב אחד. התקן אפילו מורה על כך שרוחב חנייה בין שני קירות או בין עמוד וקיר צריכה להיות ברוחב 2.7 מ' ולא 2.5 מ'. לגבי השאלה הנוספת , האם יכולים לחייב לחנות צמוד לקיר. חוק התכנון והבניה ותקן החניות לא עוסק בשאלות כאלה. מה גם שמן הסתם חניה בגודל כזה מיועדת לכלי רכב אחד ולא שניים.

שלום רוית,

נא צרפי את השרטוט כדי שאפשר יהיה לענות בצורה מדויקת על השאלה.
בחניה שרוחבה 2.50 נכנס רכב אחד בלבד - רוחב מכונית קטנה הוא 175 ס"מ ורוחב שתי המכוניות הוא 3.50 מ'. אם השכנים טוענים ששתי מכוניות יכולות לחנות, כנראה שרוחב השטח הפנוי לחניה הוא מעל 2.50 מ'.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

ממש לא נכון.
לא יאמן שאת מנהלת את הפורום.. אין שום קשר בין התשובה שלך לבין תקן 1918. רוחב חניה תקני בין קיר לקיר או עמוד הוא 3.10 - שזה 2.70+40 מרווח. לגבי שתי מכוניות זה 5.40 - שזה 2.40X2 + 80 מרווח.
אנא תבדקי לפני מתן תשובות - ואם אינך יכולה עדיף לא להטעות את הציבור

תיקון - חניות במקביל= 2.40X2 + 60= 5.40.

שלום יואש,

כנראה שאינך שולט בהבנת הנקרא או שאינך שם לב לפרטים. או שניהם גם יחד. אני לא ציינתי כלל מהו רוחב חניה תקני בין קיר לעמוד. זו לא היתה השאלה שנשאלה. השאלה היתה האם במקום חניה קיים שרוחבו 250 נכנסות שתי מכוניות. ברור שלא ולכן ציינתי מהו רוחבן הפיזי של מכונית אחת או שתיים כדי להמחיש שאי אפשר להכניס שם שתי מכוניות. כבודו של תקן 1918 במקומו מונח, אך הקשר שלו לשאלה שנשאלה שולי מאוד, אם בכלל.
תקן החניות אינו עוסק בשאלה האם ניתן או לא ניתן לחייב חניה בצמוד לקיר ולכן אינו רלבנטי לשאלה הנוספת שנשאלה.
בקיצור, רצוי שתקרא בעיון פעם נוספת את השאלה, את שתי התשובות (שאחת מהן לא נכתבה על ידי) ואז תגיב.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

בברכה
אדר' דבורה הורביץ