בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : הרחבת מרפסת על חשבון סלון

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

הרחבת מרפסת על חשבון סלון

פורסם על ידי יובל
04/05/20

האם ניתן להכניס את הויטרינה של המרפסת 2 מטר לתוך הבית ובכך להגדיל את המרפסת?

האם צריך אישורים לכך?

4 תגובות

כן ניתן, כעקרון צריך אישורים, אך לא יודעת אם הייתי מגישה בקשה להיתר לצורך כך, כי עלות בקשה להיתר כ 20,000 ש"ח. לא ברור משאלתכם אם המרפסת מקורה והאם אתם משאירים אותה מקורה. וכמו כן, האם היא מקורה בהיתר הבניה ? או שסגרתם בלי היתר ?

קודם כל, תודה רבה על התשובה!
המרפסת מקורה בהיתר הבניה והיא אכן נשארת מקורה.
אין שום תוספת בניה, זה פשוט להכניס את היציאה למרפסת(הויטרינה) 2 מטר פנימה

שלום יובל,
מכיוון שהמרפסת מקורה ונמצאת בהיתר, ניתן להסתכל על השינוי כ"שינויים פנימיים" שאפשר לבצע ללא היתר. מבחינה חוקית השטח שהוגדר קודם כ"שטח עיקרי - מגורים" יוגדר עכשיו כ"מרפסת" שיתכן והיא נופלת בהגדרה של שטח שירות, תלוי אם היא נמצאת בין 2 קירות או בין 3 קירות. אבל אף אחד לא יבוא אליך בטענות אם אתה "משנמך" שטח. אילו זה היה ההיפך (שינוי משטח שירות לשטח עיקרי) ההקפדה גדולה יותר ואם מגלים (בדרך כלל בעת מכירת הדירה, אם בכלל) דורשים לגליזציה ואז אפשר להסתבך אם אין לך רזרבה של שטח עיקרי.
במקרה שלך לא נראה לי שתהיה בעיה בעת מכירה.

היי יובל. רציתי לברר אם בסוף בצעתם את הקטנת הסלון. אני גרה בראשון לבד, בלי מרפסת כי בזמנו לקחו את שטחי המרפסות לטובת הסלון , כשהנכדים באים הייתי רוצה גם מרפסת שיוכלו חהנות ממנה. וברצוני להזיז את הויטרינה 2 מטר פנימה לתוך הסלון. אם אתם האם אתם מרוצים, והאם אפשר להמליץ לי על בעל מקצוע? ואם יש תמונה אז אשמח.