בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : אגרת היתר בניה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

אגרת היתר בניה

פורסם על ידי אילן ינקו
09/04/20

בתהליך הוצאת היתר להרחבת חדר היציאה לגג חושבה לי אגרת בניה על פי שטח תופסת הבניה (17 מטר)+ כל שטח מרפסת הגג (כ-70 מטר). גם טרם הוצאת ההיתר יש חדר על הגג ומרפסת הגג בשימוש שלי, כך שהוצאת ההיתר להרחבת חדר היציאה לגג לא "צירפה" את הגג לשטח הדירה.

שאלתי היא:

1.האם החיוב מוצדק?

2. אני מניח כי הועדה המקומית מניחה כאילו אגרת בניה על שטח הגג לא נגבתה בעת הקמת הבניין, אם אין לה חובה להוכיח זאת ולהמציא את חישוב אגרת הבניה מיום הקמת הבנין?

3. במידה ואכן לא נגבתה אגרה בעת הקמת הבניין, האם חוקי לדרוש אותה ממני כיום?

תודה

6 תגובות

היי, לא בטוח שגבו אגרות בניה על הגג בזמן ההיתר הקודם. אפשר לחפש בתיק הבנין את אגרות הבניה הקודמות ולראות אם לקחו זאת בחשבון . אם כן אולי יסכימו לזכות אותך. פנה באימייל אל מחלקת גבייה בעיריה עם השאלה הזו ותראה מה תשובתם. בכל מקרה מדובר בכ- 2800 ש"ח כיוון שאגרות בניה הם כ 40 ש"ר למ"ר ומדובר ב-70 מ"ר.

הלוואי שזה היה 2800. החישוב הוא 17 מר בניה. כ70 מ"ר מרפסת כולל כל ההיטלים (ביוב כבישים וכו') החישוב הגיע ל27000 שח!!!

היטל ביוב וכביש הם היטלים שכל אחד משלם כאשר הוא מוכר את הבית או מוציא היתר בניה. זה בכלל לא קשור לחישוב שטח מרפסת הגג. גם אם היית מבקש היתר בניה על פחות שטח וגם אם לא היה לך מרפסת גג היה מתווסף היטל זה.

וקסברג תודה על תשובתכם, חייבו עבור בניה,סלילת כבישים, מדרכות, תיעול ושצ"פ וכל 5 ההיטלים חושבו לפי שטח של הגג והבניה החדשה.

אייל, תנסה להתכתב עם המחלקה שעושה חשבונות להתרי בניה. ככל הידוע לי מחייבים לפי שטח דירה. בקשר לגבייה אני לא יודעת אם כל עירייה נוהגת אחרת או אם מחייבים אותם לנהוג לפי אותה שיטה. אני יכולה אולי לשאול באימייל, אם יענו בכלל בתקופה זו, איך נוהגים בעיריית נתניה לצורך השוואה אם זה עוזר. בהצלחה לילך וקסברג

תודה רבה על הנכונות לעזור! פניתי במייל כדי לקבל תשובה וכדי לקבל חשבון אגרה מעת הקמת הבניין. כרגע אין מענה וכשיהיה אראה איך דברים מתקדמים