בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : שלום לכם . שמי אבנר גר בהרצליה . אני משפץ ביתןבן 60 שנה . להית 3 מרפסות מקורות

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

שלום לכם . שמי אבנר גר בהרצליה . אני משפץ ביתןבן 60 שנה . להית 3 מרפסות מקורות

פורסם על ידי נגב אבנר
21/03/20

בגג רעפים ומהוות כשטח העיקרי של הבית ומחושבות בתשלום הארנונה.

במהלך השיפוץ סגרתי את המדפסות

לאחרונה סימנתי לעריכה למתן הסברים על הנושא בעקבות הלשנה. כיצד אוכל להתמודד עם הנושא תודה

3 תגובות

שלום אבנר,

בהיתר המקורי של הבית ובהיתרים הנוספים שהוצאו (במידה והוצאו כאלו) המרפסות אינן מופיעות בתור שטח עיקרי. תשלום הארנונה על שטח המרפסות אינו הופך את המרפסות הסגורות לשטח עיקרי חוקי - סגירת מרפסת מחייבת הוצאת היתר בניה על המרפסת כשטח עיקרי ועל שינוי החזית.
כדי לפתור את הבעיה יש להוציא היתר בניה לסגירת המרפסות. יש לפנות לאיש מקצוע - אדריכל או מהנדס - שיערוך ויגיש את הבקשה להיתר. ההסבר שלך בעיריה יהיה אז פשוט מאוד - "התחלתי בהוצאת היתר בניה למרפסות". הסבר זה מוכיח שהחלה ההכשרה של חריגת הבניה.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

אבנר בהמשך לשיחתנו הטלפונית, מרפסת עם 3 קירות ריצפה וגג יכולה להיות סגורה עם תריסים או זכוכיות בניגוד למה שרשמו לך מעלה !! בקשר לחניה אין ברירה אלא לבצע כיוון שהופיעו בתכנית. יתכן ויהיו אדריכלים שיגידו לך בוא ננסה להגיש תכנית בלי ונראה מה יהיה. אתה מבזבז על זה כסף וזמן כי לא יוותרו על חניות ובמצב כזה גם לא ניתן לבקש כופר חניה. מה גם שאתם צריכים חניה אחת לכל בית. כלומר 2 וכופר חניה הוא בסביבות 80,000 ש"ח לחניה (סתם שתדע) והוא ניתן רק במקומות שאין ברירה ובמקומות שיש מגרש חניה ציבורי חלופי בקרבת מקום וזה לא המצב אצלכם. אם תרצה שאפתור לך את עיניין השינויים בבית תוכל לחזור אלי. לילך וקסברג

שלום.תפנה לאדריכל המתמחה בהסדרה מול הרשויות.חושב שזה יהיה אדריכל שמוכר במועצה המקומית או העיריה שלך