בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : ויתור על אחוזי בניה הצמודים לדירה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

ויתור על אחוזי בניה הצמודים לדירה

פורסם על ידי נורית
02/10/19

אישרו לנו תבע לבנין, יש לי תוספת של 100 מ"ר ואני לא מעוניינת ביותר מ 50 מ"ר, האם אני יכולה לוותר על מטרים ולהחזיר אותם לרכוש המשותף? על אף שהם צמודים לדירה שלי באותו מפלס?

אני לא רוצה לשלם היטלי השבחה ותשלומי איזון לשכנים, מה ניתן לעשות?

4 תגובות

שלום נורית , נשמע שקיבלת משהו שהרבה כמהים לקבל..
ובכן אני מבין שהתב"ע שבוצעה לא הוסיפה יחידות דיור (כדאי לוודא) - כך היה ניתן להוסיף אולי יחידת דיור של 75 מ"ר ולמכור במסגרת איזון/קובמינציה .
מדברייך נגזר שהתב"ע מגדירה את הגדלת הזכויות לכל יחידת דיור .
מהיכרותי את החוק- בגלל שרק את יכולה ליהנות מהזכויות האלו - אז אין מנוס מהיטל השבחה (- תשלום זה ייגבה בעת מכירת הנכס). מלבד זאת - את רק יכולה שלא לבנות את כל השטח ולהימנע מהגדלת הארנונה בתאום.
מציע להיוועץ עם עו"ד מנוסה בתחום המיסים (להמלצה ניתן לפנות אליי ישירות )
שתהיה שנה טובה

תודה רבה.
כל הבנין עבר תב"ע וישנם מטרים על הגג שמתחלקים בין השכנים. אלא שבחלוקה היחסית לכל שכן מגיע כ75 ובגלל שיש לי שתי קומות קיבלתי 50 צמודים לכל קומה.
השאלה אם ניתן שלא לבנות את הקומה השניה. כך להימנע מהיטל השבחה?
וכן מה קורה על תשלומי איזון אם איני בונה את הקומה השניה אלא מוותרת עליה לטובת רכוש משותף של כל דיירי הבנין?

תודה רבה ושנה טובה

אני אבהיר - גם בלי בניה זה לא פוטר אותך מהיטל השבחה , עדיין חייב כי הנכס הושבח.
לגבי שיוך לשאר הדיירים - רק על ידי עורך דין - בעסקת מכר / או רישום בטאבו - ולפי היתר מכוח התב"ע ע"י חלוקה חדשה של הזכויות בנכס המשותף - מגובה בחוזה
**אך עדיין צריך לבדוק מול עו"ד אם זה פוטר אותך .. ייתכן ויש פרצה שהוא יכיר ואני לא

היי נורית מירושלים,

ככל שידוע לי אם לא תשתמשי בכל זכויות הבניה שמגיעות לך , לא תשלמי היטל השבחה עבורם בעת הבניה. כן תשלמי היטל השבחה עבור המטרים הנוספים שלא תבני בעת מכירת הבית, כיוון שמי שיקנה את הבית יוכל להוסיף אותם בעתיד, אך זה לא מה שאת מתכוונת לעשות כעת כך שזה לא צריך להטריד אותך. לא ניתן להחזיר זכויות בניה אבל כן ניתן למכור אותם לשכנים כל עוד התב"ע מאפשרת לנייד זכויות בניה מקומה לקומה. אני מקווה שעניתי תשובה מלאה על כל השאלות ששאלת. כדי לקבל יותר אינפורמציה אני מציעה שתקפצי לעיריה למחלקת השבחה וסביר להניח שהם יענו על השאלות הללו. בהצלחה.