בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : שאלה לגבי פקיעת היתר.

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

שאלה לגבי פקיעת היתר.

פורסם על ידי גדעון
04/06/19

שלום רב, לשאלתי השכן קיבל היתר בניה למחסן בנוי בגודל 30 מ"ר בשנת 1995 על גבול המגרש במרמה כלומר אישרו לו ללא ידיעתנו וללא יכולת התנגדות בזמן תוך כדי הטעיה , בכל אופן מאז הוא בפועל לא בנה פיזית בבלוקים אלא שם מבנה יביל קרוואן מטר מהגבול ללא היתר באותו מיקום מאז ועד היום, שאלתי איפוא אם ביום שהנכס ימכר לאדם אחר יש ביכולתו לטעון שקיים היתר למחסן ולבנות,והאם ההיתר דאז שפג תוקפו לאחר 3 שנים הנו בטל ומבוטל כלומר שאי אפשר להגיש בקשה מחודשת עקב אישורו בעבר וכי יש להגיש בקשה חדשה עם התנגדויות , אודה לתשובה מקצועית גדי.

2 תגובות

שלום גדי,

לאחר שפג תוקפו של היתר בניה יש להגיש בקשה חדשה להיתר או להגיש בקשה להארכת ההיתר. מאחר ועברו למעלה משש שנים מהוצאת ההיתר, לא ניתן להאריך את תוקף ההיתר למחסן. יש להגיש בקשה חדשה להיתר שתידון לפי התב"ע (=תכנית בינוי ערים שקובעת את זכויות הבניה במקום) הקיימת והתקנות הרלבנטיות. קיום ההיתר הקודם אינו משפיע על הבקשה החדשה. קיום ההיתר הקודם אינו משפיע על הבקשה החדשה.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

דבורה תודה על התשובה המקצועית ואגב האם ותוגש בקשה חדשה לתכנית תהיה לנו הזכות להתנגד לפי החוק. המחסן ממוקם בקו גבול מגרש 0 . והוצא בעבר במרמה כלומר ללא חתימתנו על התכנית בהסכמה וללא הידיעה לצורך התנגדות, עוד אוסיף שקיימת תב"ע משנת 2003 המורה שמחסן בגודל 10מ"ר יוצמד למבנה העיקרי. ומי שכבר קיים עבורו מחסן בנוי 30 מ"ר קיבל תוקף מתכנית קודמת. ופה אין בניה כקיימת בנכס תודה גדי.