בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : גלריה ומדרגות בתוך החנות

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

גלריה ומדרגות בתוך החנות

פורסם על ידי חנה
07/04/19

בחנות כלואה בין שתי חנויות אחרות ,רצוני להקים גלריה ומדרגות,בנסח טאבו כתוב כבר שיש קומה בחנות הזו עם גובה של 6 מטר,האם עליי להוציא בכל זאת היתר בנייה וגם אישור לשפץ את החנות?

5 תגובות

שלום חנה,

כאשר בונים גלריה בתוך חנות (או דירה), מגדילים את שטח הנכס. שינוי זה בשטח מחייב הוצאת היתר בניה.

בברכה
דבורה

שלום, בעיקרון, בניה שלא ע"פ היתר הנה עבירה על החוק. וגם בניית גלריה מצריכה היתר בניה.
אך עם זאת - בדרך כלל מי שבא לבקר הם מודדי מחלקת הארנונה ולא פקחי מחלקת ההנדסה, לכן לרוב זה לא מגיע כלל לעניין משפטי וכל מה שמעניין אותם זה התאמת חיוב הארנונה לגודל בפועל שכולל את הגלריה.

קח בחשבון שהם יגבו ארנונה גם על שטח הגלריה (גם אם הוא ללא היתר)

בברכה, זוהר

המון המון תודה! יש לי עוד בעיה,באמצע החנות יש קיר בטון עבה במיוחד ואני מעוניינת לנסר אותו ופתאום כולם דורשים אישור אדריכל או מהנדס כי אולי והביניין מעליי יש 15 קומות התמוטט פתאום,מה עושים במיקרה כזה? הגרמושקה שהיתה בעירייה אבדה או הושחתה וכך אי אפשר לדעת האם להרוס? או לא?

שלום חנה,

קיר הבטון העבה באמצע החנות נושא עליו חלק ממשקל הבנין. אם ינסרו אותו הקומות הנשענות עליו עלולות לקרוס. שום קבלן אחראי לא יגע בעמוד כזה - עלול להתרחש
שידור חוזר של אולמי ורסאי. זוהי סכנת נפשות !!! אפשרלנסר עמוד כזה רק אחרי שמבצעים חיזוקים אחרים - ריילסים וכד' - שאליהם מועבר העומס שמחזיק קיר הבטון העבה הקיים. כמובן שכל החיזוקים האלה הם לפי הנחיות של מהנדס מוסמך בלבד, לא אדריכל.
היזהרי מאוד !

בברכה
דבורה

תודה רבה! תשובה מהירה וטובה.קצת מאכזב בשבילי אבל מקובל עליי.תודה