בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : הוצאת היתר בניה בקרקע משותפת ללא חתימה של 100%

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

הוצאת היתר בניה בקרקע משותפת ללא חתימה של 100%

פורסם על ידי דן
07/03/19

השאלה קצת משפטית מקווה שתוכלו לעזור. קרקע בבעלות משותפת. על חלק גדול מהקרקע יש תוכנית המאפשרת בניה. בעלי 90% מהקרקע הוציאו היתרי בניה ובנו על כל שטח הקרקע עליו יש תוכניות בניה. האם ניתן להוציא היתר בניה ללא הסכמה של 100% מבעלי הקרקע המשותפת? לפי המצב כעת בעלי 10% מהקרקע לא יכולים להנות מהקרקע כפי ש-90% עשו. בחלק שנותר פנוי אין תוכנית המאפשרת בניה.

2 תגובות

שלום ערן,
בגדול, ניתן להוציא היתר בניה ללא חתימה של 100% מבעלי הקרקע על בקשת ההיתר.
לבעלי זכות בקרקע שלא חתמו על הבקשה מוציאה הוועדה המקומית הודעה בדואר רשום ומבקשת את תגובתם תוך פרק זמן מסוים. במידה ולא הוגשה התנגדות, בהחלט קיימת האפשרות שהבקשה תאושר ויוצא היתר בניה.
לצורך מענה מפורט יותר, יש צורך בפרטים נוספים - השטח, מס' בעלי הקרקע, הסטטוס של החלקה והתב"עות החלות עליה.

בברכה
דבורה

היי ערן,
אם הבעלות על הקרקע אינה מחולקת בינכם , כלומר אין תרשים חלוקה מוסכם שרשום בטאבו המראה למי שייך מה , אז לא ניתן לקבל היתר בניה. הסכמת בעלי הקרקע היא מרכיב קריטי בקבלת היתר בניה. לא מדובר כאן על הסכמת שכנים אלא על מי שיש לו זכויות ושילם עבורם כסף. אתה צריך להוציא את כל התרי הבניה ולהרכיב פזל ולבדוק על סמך מה אחרים קיבלו זכויות והאם בהיתרים אלו הראו "בנייה עתידית" למימוש שאר הזכויות של שאר הבעלים. אני עוסקת בפתרונות כאלו מול בעלי קרקע ומול העירייה ואפשר לפנות אלי. לילך וקסברג - וקסברג אדריכלות