בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : קבלת תעודת גמר

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

קבלת תעודת גמר

פורסם על ידי אורלי
27/11/18

קיבלנו היתר בניה אחד להרחבת 2 דירות בבניין ,אחת מעל השניה. בהיתר מופיעים 2 שמות הדיירים המרחיבים. האם לצורך קבלת טופס גמר, 2 הדירות חייבות להגיע לקו הגמר ? מה אם דירה אחת לא עומדת בקריטריונים לקבלת תעודת הגמר והשניה כן? האם במקרה של קבלת היתר אחד ל 2 הדירות, ניתן יהיה לקבל תעודת גמר רק לדירה שעמדה בתנאים או שמחויב ששתי הדירות יעמדו בתנאים ? האם דירה אחת תלויה בשניה? אם כן, במה זה כרוך להפריד ביניהם? האם אפשרי?

3 תגובות

שלום אורלי,

כדי לקבל תעודת גמר יש צורך ששתי הדירות יעמדו בכל תנאי ההיתר והמצב בשטח יהיה תואם לתכניות ההיתר. מאחר ובהיתר מופיעות שתי הדירות הרי שגם בשטח שתי הדירות צריכות "להגיע לקו הגמר" לפי תכניות ההיתר ותנאיו. לא ניתן לקבל תעודת גמר רק לחלק מההיתר.
אפשר להוציא תכנית שינויים להיתר, ובה תופיע רק דירה אחת, זו שגמרה את הבניה. לאחר אישור תכנית השינויים ע"י מהנדס העיר, אפשר יהיה להוציא לדירה זו תעודת גמר.

בברכה
דבורה

קודם כל, תודה רבה רבה על התשובה. האם אפשר להתחיל במהלך הזה של פיצול ההיתר עוד לפני הבניה? כמה זמן זה לוקח? האם זה כרוך בעלות כספית? אף דירה לא רוצה להיות תלויה בדירה השניה וזה לא מה שסוכם עם האדריכל

שלום אורלי,

אפשר ואף רצוי להתחיל בתהליך מוקדם ככל האפשר. הגשת הבקשה לשינויים דורשת הכנת תכניות חדשות ועבודה מול הרישוי הזמין
כך שזה כרוך בעלות כספית.
יש לבדוק היטב מה רשום בהסכם עם האדריכל ולפי זה לפעול.

בברכה
דבורה