בית

>

קבלני בניה

>

שאלה : שלום, אנחנו גרים בבית כפרי בקיבוץ. עשו אצלנו יציקת בטון של 10 ס"מ להרחבת מרפסת קיימת. בתוכנית:בניית

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

שלום, אנחנו גרים בבית כפרי בקיבוץ. עשו אצלנו יציקת בטון של 10 ס"מ להרחבת מרפסת קיימת. בתוכנית:בניית

פורסם על ידי נעם רמון
13/05/20

פרגולה מעץ (כשעמוד אחד שלה ייקדח ליציקת הבטון) ולאחר מכן ריצוף כהמשך לריצוף המרפסת הקיימת כולל ספי שיש בשוליים החיצוניים של התוספת. כשסיימו את יציקת הבטון נוכחנו לגלות שהיא איננה מפולסת וקיים שיפוע בהפרש של כ-5 ס"מ בין החלק שמתחבר למרפסת הישנה לקצה החיצוני של היציקה. אנחנו מעוניינים שלאחר הריצוף הרצפה תהיה מפולסת. האם השיפוע ביציקה כרגע עשוי להוות בעיה או שלא תהיה בעיה לפלס את הרצפה ולהשוות גבהים ע"י תוספת סומסום וטיט?

8 תגובות

אין בעיה לתקן, ניתן אפילו להוסיף מילוי

אוהד תודה על התשובה המהירה, אם הבנתי נכון, כוונתך שהרצף כבר יפתור את עניין השיפוע והפרשי הגבהים במילוי של הסומסום והטיט בשלב הריצוף?

אין שום בעיה וטוב ונכון עשה הקבלן שיצק את ריצםת הבטון עם אחוז שיפוע מסויים על מנת שלא יעמדו מים מתחת לשטח המידרך.
אין בעיה כלל וכלל להתגבר על השיפוע ולרצף את פני השטח בצורה מפולסת.

רמי תודה על התייחסותך. ושאלה נוספת ברשותך, מאחר ובשבוע הקרוב ישרור שרב כבד באיזורנו, האם יש צורך להרטיב את המשטח באופן תכוף (לפחות שלוש -ארבע פעמים ביום) כפי שעשיתי בארבעת הימים האחרונים מאז יצקו את הבטון?

בהחלט רצוי וחשוב לבצע אשפרה למשטח היצוק על מנת למנוע סדיקה והתייבשות החומר בצורה נכונה.

שלום נעם,
אין בעייה לפלס את הריצוף בעזרת שומשום אך זה לא רצוי.
מומלץ לרצף בשיפוע של כ-1.5% כלפי חוץ אפילו אם אתם מתכוונים לקרות את המרפסת. קירוי ימנע אולי גשם ישיר אך לא ימנע חדירת מים מהצדדים, ושיפוע יגן על דלת היציאה מהבית מפני חדירת מים לא רצויה. שיפוע גם יקל על שטיפת המרפסת. לא אתפלא אם הקבלן יצק את השיפוע בכוונה.
האם החלק הקיים של המרפסת מפולס?
האם אתם מתכוונים לאחד את הריצופים על ידי ריצוף מחדש של החלק הישן?
אם כן, יתכן שיהיה אפשר לייצר שיפוע גם בחלק הישן, זה יהיה לטובה.

תמר, תודה רבה על תשובתך המקיפה, אכן קיים שיפוע קל מאוד (לא נראה לעין)ברצפת המרפסת הישנה, הכוונה היא להמשיך את הריצוף הקיים גם בקטע שנוסף. בבירור מול הרצף אכן יש בכוונתו להשאיר שיפוע קל ביציאה של המשטח שהתוסף. פניתי לעזרתו של הפורום משום שהשיפוע ביציקה החדשה איננו שיפוע מתון וניתן לראותו בקלות גם ללא הנחת פלס והוא מחריף בשליש התחתון בפינת היציקה (צרפתי צילומים להמחשה). להערכתי השיפוע נוצר כתוצאה מחוסר שימת לב של הפועלים שיצקו את המשטח ולא במכוון. כך או כך, הבנתי משאר המגיבים שבסופו של דבר אין סיבה לדאגה וניתן יהיה למתן אותו לאחוז הרצוי בשלב הריצוף. שבוע טוב.

לא תיהיה בעיה