בית

>

קבלני בניה קלה

>

שאלה : אדמה שוקעת בגינה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

אדמה שוקעת בגינה

פורסם על ידי דורון גיטמן
26/06/21

שלום,

בניתי דק על אדמה בדירת גן. היסודות של הדק נשענים על אבני שפה של מדרכות שמונחים על האדמה. במשך שנתיים האדמה שקעה כ 5 סמ ואני נאלצתי להגביה את היסודות.

מה אפשר לעשות כדי לפתור את הבעיה במידה והאדמה תמשיך לשקוע?

תודה,

6 תגובות

לדעתי כל התשתית בקרקע ברמה ירודה .כל יסוד שתעשה ישקע הוא נשען על תשתית לא מהודקת ..צרריך לחפור לפחות 60 סמ להדק שתית ולהחזיר מצע בשלבים כל 20 סמ עים מים ולהדק .אתה מוזמן להתייעץ

צריך לבצע תשתית טובה הכוללת מצעים לאורך הקורות ראשיות ולאחר מכן להתקין את הדק

כדי לפתור את הבעיה צריך לפרק את הדק לצקת יסודות חדשות לתשתית ( עומק היסוד וכמות היסודות תלויות בגודל הדק ובמשקל שהוא אמור להחזיק)ואז ניתן להחזיר את הדק

שאלה פשוטה ופתרון מורכב שנחוצים עוד נתונים כדי להגיע אליו
שקיעה תלויה בחומר שמתחת. אם הוא חומר שמכיל חרסיות האדמה מתנפחת כשהיא נרטבת בחורף ואז מה שעליה, אבן השפה והדק עולים. בקיץ היא מתכווצת מהיובש והמפלס שלהם יורד.
אם 'אפשר לחיות עם זה, עדיף (: זה לא מה שרצית לשמוע(: אני תוהה מה לעשות עכשיו אם לא רוצים לפרק את הרציף ולהתחיל הכל מחדש...
ישנם כמה שאלות ונתונים חסרים:
האם המדרכה ציבורית או שלך? כלומר האם יש לך חופש פעולה שם?
איזו אדמה יש מתחת? באיזה איזור בארץ? האם יש סלע קרוב מתחתיה?
מה גודל הרציף? חשוב להבין כמה יסודות בודדים והיכן כדאי לבנות אותם?
לו היינו עושים עמודים בדיעבד כלומר תומכים את הרציף זמנית וחופרים יסודות בודדים עם התרחבות למטה או שותלים שם חביות עם בטון.. אז כמה כאלה צריך יהיה להכין. אם זה המון עדיף לפרק כי זה ממש עבודה מורכבת לעשות יסודות כשהדק שם.
מלכתחילה היה עדיף להושיב לפני בניית הדק על האדמה או או לקבור בבורות גושי בטון (אפשר לקנות מוכנים או לצקת בתוך חבית או דלי קבורים באדמה) הפתרון תלוי בגודל הדק ובמרווח שלו מהאדמה שתחתיו.
גם אבן שפה של מדרכה יש לה איזה מצעים מתחתיה אם התקינו אותה נכון אבל היא לא בנוייה לעומס הזה. אז ייתכן שהשקיעה היא בגלל העומס ולא בגלל התנפחות האדמה. זו לא תשובה מלאה כי חייבים לראות בשטח ולהבין את כל הנתונים האלה.

תודה רבה נאוה על התשובה המפורטת.
מדובר על דירת גן שכל שטח הגינה בבעלותי. המיקום הוא רחובות ולפי מה שאני יודע זה אדמת חמרה. אני לא יודע מה יש בעומק האדמה והאם הקבלן טמן שם הפתעות... גודל הדק, כ 28 מ"ר.
לדעתי כל הגינה שוקעת ולא רק היסודות.
אני מתלבט אם להגביה את הדק שוב ולקוות שהשקיעה תיפסק או אולי אפילו לצקת יסודות חדשים. איזה עומק יסודות צריך כדי להיות רגוע?
תודה,

צריך לפרק את הדק , להדק את האדמה להוסיף מצעים אם רוצים להגביה את ריצפת הדק כפי שהיא אמורה להיות . ובהצלחה. אם יש לך מרתף או חפירה סביב הבית ? אז זו הסיבה.