בית

>

שאלה : רעש מדירת השכנים - בידוד קיר או החלפת חלון

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

רעש מדירת השכנים - בידוד קיר או החלפת חלון

פורסם על ידי אבישי
08/09/19

בחדר השינה בדירת מגורים, אני שומע דיבורים וקולות בעלי חיים מהדירה השכנה. ביצעתי בדיקת אקוסטיקה באמצעות חברה חיצונית ולטענתם הקיר המשותף אמנם מבודד מספיק, אבל החוליה החלשה היא דווקא חלון כיס בקיר סמוך, הנמצא מול חלון השכנים (פינה משותפת) וכושר הבידוד שלו קטן אפילו מזה של הקיר.

למרות זאת, הרעשים נשמעים בבירור כאילו באים מכיוון הקיר ולא מכיוון החלון, וגם כשאני זז בחדר ומתקרב לחלון עדיין הרעש נשמע מכיוון הקיר.

יש לי תקציב מוגבל לטיפול בנושא ואני מנסה להבין איפה נכון יותר לטפל, בחלון (החלפה לחלון אקוסטי) או בקיר (הוספת קיר גבס מבודד רעש על גבי הקיר הקיים). האם הגיוני שהחלון הוא האשם העיקרי גם אם הרעש נשמע מכיוון הקיר? האם יש דרך לבחון את זה עצמאית, או באמצעות בדיקה חיצונית בהוצאה סבירה או אולי אפילו ייעוץ בחינם? האם יש פתרונות נוספים מעבר לאלה שציינתי?

2 תגובות

שלום
קשה לי ‏‏ ‏לענות על השאלה שלך‏ בלי תמונות או וידאו , מי מה עשוי קיר , ועל ‏איזה חלון מדובר גודל? ‏ אם את רוצה תוצאה טובה צריך לעשות חיפוי קיר גבס עם בידוד אקוסטי והחלפת חלון .
‏תשובה יותר מדויקת רק אם וידאו או להגיע לפגישה, תודה

החלון בגודל 1x1 מ', חלון הזזה שנכנס לכיס בתוך הקיר. החלון נמצא ב-90 מעלות לחלון של דירת השכנים.

הקיר ממנו נשמע הרעש הוא הקיר הצמוד לקיר של החלון, כנראה עשוי בלוקים, בחלקו העליון יש קורה עבה יותר בגובה 40 ס"מ שבולטת כ-15 ס"מ לתוך החדר, והיא כנראה עשויה בטון (על סמך הקול שנשמע כשדופקים עליה בהשוואה לשאר הקיר).

הפורום לא מאפשר לי להוסיף תמונות או תרשימים, מצטער.

בנוגע להחלפת חלון - לאיזה חלון צריך להחליף? מה סדר גודל של מחיר לעבודה כזו?