בית

>

אינסטלטורים

>

שאלה : מהם השיטות לאיתור דליפת מים בצנרת ביתית?

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

מהם השיטות לאיתור דליפת מים בצנרת ביתית?

פורסם על ידי בן נ
28/06/22

שלום, במסגרת סמינריון אנחנו סוקרים יתרונות וחסרונות של דרכים שונות לאיתור נזילות בבית.

אשמח לשמוע על מכשירים בהם השתמשתם וטכנולוגיות שמכירים.

תודה רבה

4 תגובות

1. בדיקת שעון המים כשהברזים מ.כביסה ואסלות סגורים.
2. יש מכשירים טרמיים שמזהים רטיבות מתחת לריצוף או קיר.
3. צנרת פקס יש שרוול ואם יש פיצוץ רואים מים בשרוול במחלק המים.
4. רואים ממש כתם רטוב בקיר

יש מגון רחב של דרכים, תלוי האם הנזילה ממים חיים או מהשפכים?.
במידה וזה מי מים חיים ניתן לאתר במצלמה טרמית או באיתור בגז ו/או גלאי שמע אקוסטי. במידה והנזילה מגיע מהשפכים ניתן לגלות באמצעות הצפה בעזרת בלון או באמצעות מצלמת סליל אופטי. כמובן שהמכשיר הטוב ביותר שיש בנמצא ואצל כל אחד זה הראש ככול שיש יותר נסיון ככה צריך פחות מכשירים והמכשרים הם רק להצתלבות ובדיקה וודאית. בהצלחה

יוני ושלומי סרקו בפניך את כל האפשרויות .

איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית
כשאומרים מצלמה תרמית מתכוונים טכנולוגיית האינפרא האדום, זהו כלי מדויק ואמין אשר מגלה נזילות במערכת הצנרת הפנימית והחיצונית שלא נראות לעין בדירות מגורים.

התהליך מתבצע באמצעות סריקה של הצנרת מאחורי הריצוף או הקירות, היתרון הבולט של המצלמה הוא היכולת להבדיל בין טמפרטורות שונות הנפלטות מהצינור – כאשר ישנה נזילה המצלמה תזהה שינוי טמפרטורה, שיצביע על מיקומה המדויק של הנזילה.

בתום הבדיקה הלקוח מקבל דו"ח מפורט על מקור הבעיה, הסיבות להיווצרותה ומהו המשך הטיפול המומלץ.

איתור נזילות באמצעות מכשור אקוסטי
במקרים מסוימים לא ניתן לבצע איתור נזילות באמצעות המצלמה הטרמית בגלל טמפרטורת הסביבה בה נמצאת הנזילה. לכן יש טכנולוגיות נוספות לאיתור נזילות. מערכת אקוסטית תאתר נזילות במצבים של נזילה בצנרת תת קרקעית, בכניסה לבתים, בחצרות ובשטחים פתוחים.

למערכת יש מגבר עם רגישות גבוהה המיועד לזהות גלי קול בדציבלים גבוהים במיוחד. איש המקצוע יעקוב אחר תוואי הצינור באמצעות האוזניות שמתחברות למגבר. במקום בו יש נזילה המים מייצרים גלי קול חזקים והם מתורגמים למספרים על המכשיר. הטכנולוגיה הזאת פורצת דרך וחוסכת המון זמן וכסף.

איתור נזילות בעזרת גז
כלי נוסף ומדויק לאיתור מיקום דליפה נסתר לעין. במצבים בהם המצלמה הטרמית והמכשיר האקוסטי מתקשים לזהות את מיקום הנזילה, מערכת הגז נכנסת לתמונה. מאתר נזילות מוסמך יחדיר לצנרת את תרכובת הגז (ידידותית לסביבה), החיישנים המיוחדים של המערכת יילקטו היכן נמצא ריכוז הגז הגבוהה ביותר שמעיד על מקור הנזילה.