בית

>

אדריכלים

>

שאלה : ברצוני לקנות דירה בבניין שיש בו חריגות בניה בדירה עצמה אין שום בעיה אולם כל הבניין

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

ברצוני לקנות דירה בבניין שיש בו חריגות בניה בדירה עצמה אין שום בעיה אולם כל הבניין

פורסם על ידי רונית בן הרוש
06/07/20

סובל בגלל שלוש קומות אחרונות שהקבלן. ביצע שם חריגות בנייה הוגשה בקשה לבית משפט להחריד את הדירות שלא חרגו מההסכם. מה הסיכוי לקבל טאבו בדירה פרטית בבניין שהקבלן עבר חריגה לא בדירה שרוצים לרכוש

3 תגובות

שלום רונית,
המקרה שתארת נפוץ בבניינים רבים בישראל. תמיד יהיה מי שיחרוג מהיתר הבניה וכיוון שאתם מוגדרים כדיירי בית משותף, לכאורה האחריות נופלת על כתפי כולם. ישנן וועדות לבניין עיר שהחליטו ליטול יוזמה והן דנות בבקשת מבקש מבלי להסמיך לבקשתו התייחסות לחורגים (אם ישנם). מי שפועל ע"פ חוק לא חייב, לדעתן, לשאת באחריות על פורעי החוק. אינני יודע מה המדיניות של עיריית פתח תקווה וניתן לברר מול הוועדה המקומית שם. בכל מקרה ציינת שעורך דין שלכם ביקש להחריג מהבקשה את החורגים בבניה. כדאי באמת, שעורך דין טוב ומנוסה בתחום יטפל בבקשה. הוא כמובן יכול להסתייע באדריכל בכל הקשור לצעדים הטכניים והתיעודיים של הבקשה.
המון הצלחה ותתחדשו (:
אדר' אמיר גרגיר

שלום רונית,

הסיכוי לרשום בטאבו דירה בבנין עם חריגות בניה הוא קטן מאוד. זאת משום שהרישום בטאבו נעשה בשני שלבים - הראשון הוא רישום הבנין כבית משותף והשלב השני רישום כל דירה עם ההצמדות שלה בנפרד.
השלב הראשון, רישום הבנין בפנקס הבתים המשותפים מותנה באישור העיריה את תשריט המצב הקיים של הבנין.
מאחר ובבנין יש חריגות בניה, העיריה לא תוכל לאשר תשריט עם חריגות בניה והבנין לא יירשם כבית משותף.
בתקופה האחרונה עיריית פתח תקווה מטפלת בחריגות הבניה ברצינות רבה. ללא אישור העיריה את התשריט ורישום הבנין כבית משותף, לא יגיע השלב השני של רישום הדירות הנפרדות בטאבו.
מומלץ לשאול את עורך הדין המטפל בבקשה לבית המשפט מה הסיכוי לקבל החלטה חיובית להחרגת הדירות ומתי (אם בכלל) צפויה ההכרעה.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

היי רונית,
אם יש לכם מקומות חנייה לכל בעלי הדירות אז בדרך כלל אפשר לאשר את החריגותהללו. ישנם מקרים שבהם ההליך יערוך שנה ויעלה X כסף וישנם מקרים בהם ההליך יערוך שנתיים ומעלה ויעלה 10X . אם את מעוניינת בתשובה מדוייקת יש לבדוק כמה דברים . את הדברים הללו אפשר לבדוק בעיריה בצורה חלקית ולאחר תשלום אגרת מידע של 190 ש"ח ולאחר המתנה של חודש וקצת לתיק המידע ואפשר לפנות אל אדריכל שעוסק ספציפית בהוצאת היתרים לתוספות מסובכות , שזו ההתמחות שלי דרך אגב, ולשלם קצת יותר עבור הבדיקה אבל לקבל תשובות מדוייקות הרבה יותר ומהר יותר.