בית

>

אדריכלים

>

שאלה : אדריכל לא חותם על גרמושקה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

אדריכל לא חותם על גרמושקה

פורסם על ידי מורן
01/06/20

שלום,

בסוף תהליך קבלת היתר הבנייה לבית פרטי האדריכל שלי לא היה מוכן לחתום על הגרמושקה, אמנם את היתר הבנייה קיבלתי אבל הוועדה הזהירה אותי שייתכן שיהיו בעיות בעתיד עקב חוסר החתימה.

האם האדריכל מחוייב לחתום על הגרמושקה ? האם יהיו לי בעיות בהמשך עקב אי החתימה ?

4 תגובות

שלום רון.
כאדריכלית, אני מחויבת לחתום על כל גיליון המוגש להיתר, ובפרט על העליון עליו נחתם ההיתר. יתרה מזו, אני מחויבת לבצע פיקוח עליון, כדי שאוכל לחתום על טופס אישור אכלוס (טופס 4) או תעודת גמר.
הסיבה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה, בה האדריכל מסרב לחתום על הגיליון של ההיתר, נובעת כפי הנראה מסכסוך כלשהו בינו ובין היזם (כנראה אתה) או סכסוך אחר הקשור לשלבים הבאים של הביצוע בפועל, והאדריכל חושש שהביצוע לא יתנהל עפ"י ההיתר. דבר המעמיד בסיכון מיידי את רישיון האדריכל.
איני יודעת בדיוק מהי ההתנהלות ביניכם, כי לא פרטת אותה כאן.
אך אם האדריכל מסרב לחתום על הגרמושקה, סביר להניח כי הוא גם יעדכן את הוועדה לתכנון כי הוא מסיר את אחריותו מהפרויקט. דבר המעמיד אותך, כיזם, במקום בעייתי.
אתה יכול להישאר רק עם מהנדס/הנדסאי בניין שיחתום לך על הגרמושקה ועל טופס 4, אך נראה לי כי המידע המוצג בפניה שלך אינו מלא., ולכן קשה לתת לך תשובה יותר מפורטת.

לכל מטבע יש שני צדדים, שכחת להציג את הטענות של האדריכל

שלום רון,

האדריכל שלך נושא בתפקיד החוקי של עורך הבקשה להיתר. עורך הבקשה הוא הראשון החותם על טופס 4 - הטופס המאשר שהבית ראוי למגורים ואפשר לחבר אותו לרשת החשמל והמים. ללא חתימה של עורך הבקשה לא יחובר הבית ואי אפשר יהיה לאכלס אותו. זו הבעיה העיקרית שאיתה תתמודד בהמשך.
באשר למחויבות האדריכל לחתימה על הגרמושקה - זו עומדת כנגד מחויבותו של הלקוח למלא את תנאי ההסכם שחתם עם האדריכל. לא ניתן לענות על השאלה אלא לאחר ציון הסיבה שבגללה לא חתם האדריכל.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

מה היתה הסיבה שבגינה לא חתם ?