בית

>

אדריכלים

>

שאלה : הזזת מטבח לאזור ללא חלון

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

הזזת מטבח לאזור ללא חלון

פורסם על ידי אבישג
24/04/20

שלום לכולם אשמח לעזרתכם, רכשתי דירה חדשה מקבלן והיות שהמטבח מאוד קטן ויש לי מחסן צמוד דירה אני שוברת את הקיר והמחסן יהיה חלק מהבית ולכן רציתי להעביר את המטבח ולשים ונטה מעל פתק של פיר האם מומלץ או שא בול מריחות של בישולים בבית?

5 תגובות

שלום אבישג,

מטבח ללא חלון אינו מומלץ. ריחות מהמטבח יתפשטו בכל הבית ואין וודאות שוונטה או קולט אדים יוכל לנטרל אותם.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

לא ניתן לענות לשאלתך באופן מושכל ללא עיון בתכניות הבית. להזזת המטבח עשויות להיות השלכות על תכנון הדירה גם מעבר למטבח עצמו. מעבר לכך ישנם גם שיקולים טכניים של אוורור, הנמכות, מיזוג וכו....
לתשובה מושכלת את צריכה להתייעץ עם אדריכל/מעצב פנים (כמובן בלשון זכר ונקבה) באופן מקצועי .

היי אינני ממליצה על מטבח ללא חלון. שלח לנו תכניות ונוכל לעזור יותר

היי אבישג,
הביאי בחשבון שאסור לצרף מחסן צמוד לבית לתוך הבית. אם הבנין חדש ועדיין לא נעשה רישום בית משותף למשל, אז בעת רישום בית משות.ף יתכן ויבדקו מי סיפח את המחסן לדירה ויציינו שיש לכם חריגת בניה. אני יכולה להמליץ לך לעשות את זה בצורה קצת יותר חכמה ולתכנן את המטבח בצורה כזו שחלקו יהיה באזור המקורי המיועד לו וחלקו יהיה במחסן, לשם כך יש לבצע תכנון ממוקד ובמיוחד בשבילך. אני יכולה לעשות זאת בפגישה אחת. תיהי איתי בקשר ואתן לך פרטים מדוייקים יותר בטלפון. לילך

חוקית אין לצרף מחסן (המוגדר כשטח שירות) לשטח הבית העיקרי. פעולה כזו עלולה לגרור הסתבכות חוקית.
לגופו של עניין: אדים וריחות יכולים להיות מסולקים באופן יעיל ביותר על ידי ונטה איכותית ומקצועית (לא המוצר הפשוט של "4 שקונים בהום סנטר). זה עובד במדינות מתקדמות רבות בעולם (באירופה ובאמריקה) בהן נורמות הבניה כוללות אזורים רטובים ללא חלון.
מבחינת התחושה והחוויה עדיף תמיד למקם את כיור המטבח מול חלון, אבל אם הברירה היא בין מטבח קטן ודחוס עם חלון ובין מטבח מרווח ומתוכנן היטב ללא חלון - הייתי בוחרת באחרון.