בית

>

אדריכלים

>

שאלה : הסרה/פתיחת דלת בקיר מגן

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

הסרה/פתיחת דלת בקיר מגן

פורסם על ידי רועי
22/04/20

שלום הדירה בקומה 1 בבניין בן 9 קומות. בדירה ישנו קיר הדף בצמוד (לא ממול) לחדר הממ"ד אשר היינו מעוניינים לפתוח דלת לחדר אמבטיה ואת הדלת כניסה הנוכחית (ממול לכניסת הממד) לסגור על מנת להקטין את חדר האמבטיה ולהגדיל חלל אחר

אשמח לדעתך אם הדבר אפשרי (ואם כן מה הפרוצדורה).

אציין כי הדירה לאחר קבלת טופס 4

תודה .

5 תגובות

שלום רועי,

קיר הדף הוא חלק ממערכת המיגון של הדירה. פתיחת דלת בקיר זה הופכת את הממ"ד ללא תקני ופוגעת ביכולת הההגנה על הדיירים.
בנוסף, קיר ההדף הוא מבטון ואפשר שהוא נושא חלק מעומס הבנין. אין לגעת בו ללא אישור מקונסטרוקטור, בהינתן שמעליו נמצאות עוד שמונה קומות.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

שלום רועי,
לפי החוק אסור לגעת בקיר המגן אשר נבנה, מן הסתם, לפי דרישת פקע"ר, ורק פקע"ר יכול לאשר האם ניתן לפתוח פתח בקיר כזה, באיזה גודל ומיקום.
אם הבית ישן מאוד יתכן שהשתנו התקנות בינתיים ועתה הקיר לא נחוץ (אני בספק), יתכן שידרשו בנית קיר מגן חלופי או לבטל חלון בקיר החיצוני ממול, וכד'. יתכן גם שאין כל אפשרות חוקית לעשות זאת. חוקי פקע"ר בנושא הגנה על פתחי הממ"ד מאוד קשוחים.
אדריכל או קונסטרוקטור יוכלו לבדוק עבורך היתכנות ולהגיש עבורך את המסמכים המתאימים לפקע"ר.
כמובן שאם תעשה זאת על דעת עצמך אחרי טופס 4 - אף אחד לא יבוא לבדוק לך את הבית, אבל פתיחת פתח בקיר מגן תפגע ביעילות הממ"ד ותסכן אותך ואת בני ביתך, וגם בעת מכירה עתידית עשויה להיות ביקורת ואז זה יתגלה.
לסיכום: אינני ממליצה לגעת בקיר המגן מבלי להתייעץ עם מתכנן שיבדוק עבורך את הנושא מול פקע"ר וכמובן יבדוק את הנושא הקונסטרוקטיבי של ניסור בקיר בטון והשלכותיו על קונסטרוקציית המבנה.

היי, לא ממליצה לגעת בקיר ההדף ממול, זה אמור להגן עליך. בכל מקרה אם מתכנן לעשות שינויים תתיעץ עם קונסטקורטור

אסור, אפשר לשלוח פקס אל הג"א עם תהנית ולהתייעץ ולראות אם אפשר לבצע קיר הדף אחר במקום. הסיבה לקירות הדף היא למשל סכנה מוטרינה או חלון גדול שבסמוך. אחרי שהם מאשרים יש להגיע אליהם עם תכנית ולקבל חתימה על התכנית שהסכימו לשיני

שלום רועי,
לא ניתן לפתוח דלת לקיר מגן של הממ"ד, במיוחד שהוא חלק של המבנה רב קומות