בית

>

אדריכלים

>

שאלה : חלון ממד בחזית קדמית של הבית

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

חלון ממד בחזית קדמית של הבית

פורסם על ידי ניצן סיגרון
27/08/19

שלום רב, אני בתהליכי בנייה של בית דרך יזם, מדובר בבית בגודל של 165 מטר, כרגע בשלב יציקת רצפה, האדריכלית של הפרוייקט עשתה טעות ומיקמה את הממד בחזית הבית, דבר שיוצר חזית מכוערת, וחלונות שאינם זהים .. מבקשת עצה מה ניתן לעשות כדי לטשטש את חוסר השוויון בין החלונות, בחזית ישנו חלון מטבח ברוחב 1.40 דלת כניסה ולאחר מכן שתי חלונות צמודים אחד ממד ואחד חדר שינה , שניהם באותו גודל.. אני ממש מיואשת כיוון שאת כל כספי השקעתי בבית הזה ובסוף טעות שלא שמתי לב אליה כיוון שלא הייתה לנו שום הכוונה והאדריכלית הייתה חסרת סבלנות ורק רצתה להתקדם בפרוייקט. ביקשתי מהקבלן להחליף את חלון הממד לחד כנפי במקום דו כנפי אך לדבריו אם אחליף לחד כנפי לא אצליח לסגור את החלון כיוון שבתקנות החדשות שנכנסו לפני חודש וחצי הוסיפו כמויות של ברזל לחלון אציין שהבית נבנה באזור עוטף עזה ולכן מצבי חירום הינם שכיחים , האם תוכלו לעזור לי לחשוב על רעיון לטשטש את החוסר שוויון בין החלונות? כל רעיון יצירתי יתקבל בברכה

1 תגובות

שלום ניצן,

אם תחליפי את סוג החלון בממ"ד את עלולה שלא לקבל את אישור פיקוד העורף לממ"ד ובהמשך לא לקבל טופס 4 ולכן אין ברירה אלא להשאיר את סוג החלון כפי שהוא מופיע בתכניות ההיתר.
שני החלונות הם באותו הגודל ולכן כבר קיימת אחידות מסויימת בחזית הכניסה. אם צבע המסגרות של חלון הממ"ד יהיה אותו הצבע של האלומיניום בחלון שלידו, החזית תהיה סבירה בהחלט.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ