בית

>

אדריכלים

>

שאלה : האם נדרש אישור בנייה לחידוש מבנה קיים?

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

האם נדרש אישור בנייה לחידוש מבנה קיים?

פורסם על ידי יונה
16/06/19

שלום,

בית קרקע. האם עבור הריסת חלק מהבית ובנייתו מחדש בדיוק באותו גודל, יש צורך בהיתר בנייה? (הבית ישן, סדוק, ומעוניינת לתקן ולבנות כראוי, בדיוק באותו מקום).

4 תגובות

יונה שלום
בהריסת חלק מבית ישן ובנייתו מחדש נדרש היתר בנייה.
מאחר ולהבנתי אתם רוצים ללמוד מניסיון (מר במקרה הזה) ולא לחזור על טעויות, מומלץ לתכנן את הבנייה החדשה, אדריכלית וקונסטרוקטיבית.

תודה.
ברור לי שנבנה לפי תוכנית של מהנדס וקונסטרוקטור, השאלה אם צריכה לעבור את כל מסכת העינויים (לא פחות) הבירוקרטית עד לקבלת היתר. (כבר עברתי סבב כזה שהיה כל-כך ארוך, עד שהתוכנית שאושרה כבר לא רלוונטית לצרכים שלי...).
או במילים אחרות: אם ברשותי היתר בנייה תקף לבנייה גדולה ונרחבת יותר, האם אני יכולה להסתפק בבניית חלק מהמבנה כפי שמופיע בתוכנית המאושרת?

שלום יונה,

הבניה המבוצעת בשטח צריכה להיות לפי התכניות המהוות חלק מההיתר. אם אין התאמה בין השתיים אי אפשר להוציא תעודת גמר כדי לרשום את ההרחבה בטאבו. אם ייבנה רק חלק מתכנית ההיתר לא תונפק תעודת גמר.

בברכה
דבורה

היי יונה, לצערי כן , כיוון שהחוק במקום משתנה מעת לעת ויתר על כן על כל תוספת , אפילו של גדר יש להודיע לועדה. מה שלא נבנה בעבר אינו תקף לאחר שנתיים אלא אם ביקשתם הערכה להיתר וגם אז הערכה בתוקף עד 5 שנים ועל כן לא ניתן לבנותו בדיעבד. יתר על כן העיריה תדרוש תכנית לחיבור לביוב , התחייבות לפינוי פסולת בעת הבניה ולבדיקת בטונים אם יוצקים משהו. אם אתם מוסיפים ממ"ד יבקשו מערכת סינון שלא ביקשו פעם ויש יש לכם כבר ממ"ד אז יבקשו שידרוג שלו . אין אפשרות להתחמק מזה בדרך כלל, אם תרצי שאסתכל על ההיתר הישן להבין קצת יותר במה מדובר פני אלי . תודה לילך