ציון לקבלן: ציונים אמיתיים מלקוחות ודירוג השיפוצניקים לפי ציון

בסוף כל שיפוץ אנחנו מתקשרים ללקוח של בעל המקצוע ומבקשים לשמוע על העבודה שנעשתה. הלקוח מספר במילים שלו על השיפוץ ועל הקבלן שבחר ואנחנו מתמללים את חוות הדעת מילה במילה ומציגים אותה באתר בכרטיס של בעל המקצוע.

מלבד חוות הדעת, אנו גם מבקשים מהלקוח לדרג את הקבלן מ-1 עד 10 בארבעה מדדים:

ממוצע הציונים הנ"ל נקרא "ציון הלקוח" - כלומר, הציון הכללי שהלקוח העניק לבעל המקצוע בעבור אותו פרוייקט \ שיפוץ.

ציון שכזה אנחנו אוספים מכל לקוח שביצע עבודה עם בעל המקצוע, ולבסוף עורכים ממוצע בין כלל ציוני הלקוחות - הציון הממוצע הזה מהווה את "ציון בעל המקצוע" וקובע את המיקום שלו ברשימות ביחס לבעלי מקצוע אחרים מאותו התחום.


דוגמה לציון של קבלן שיפוצים באתר

הציון שלכם קובע את מיקום הקבלן באתר

"קידום בתשלום" הוא מודל שכיח לפרסום באינטרנט ובו בעלי מקצוע שמשלמים יותר זוכים להתקדם לראש הרשימה ולהופיע לפני בעלי מקצוע אחרים. אנחנו לא עובדים ככה.

בעלי המקצוע המופיעים בראש הרשימה אצלנו הרוויחו את מקומם בזכות עבודה טובה ושירות טוב ללקוחותיהם אשר דירגו אותם בציונים גבוהים עקב כך. הציון של בעל המקצוע קובע את מיקומו בדירוג  באתר. לדוגמה, ברשימת קבלנים השיפוצים: קבלן עם ציון גבוה יופיע מעל קבלן עם ציון נמוך.

תהיתם איך ייתכן שגם לבעלי מקצוע בתחתית הרשימה יש ציון גבוה מאוד? על פי הסטנדרטים שלנו, בעל מקצוע שממוצע הציונים שלו יורד מתחת ל-9 לא נשאר באתר וזה באמת משאיר אותנו עם נבחרת של קבלני שיפוצים ובעלי מקצוע לשדרוג הבית שהם טובים ומומלצים.

 

חכמת ההמונים עוזרת לכם לשפץ ולשדרג את הבית

שיפוץ אחר שיפוץ, תיקון אחר תיקון, חוות דעת אחר חוות דעת אנחנו אוספים ציונים מלקוחות שונים ומגוונים שעשו עבודות שונות באזורים שונים עם אותו בעל מקצוע. ממוצע ציוני הלקוחות שאספנו מהווה את הציון הכללי של בעל המקצוע באתר.

עקרון חוכמת ההמונים אומר שבהינתן תנאים מסויימים, ה"דעה הממוצעת" של המון תהיה מדוייקת וחדה יותר מאשר זו של מומחה אחד. דוגמה מוכרת לכך היא מבחן משקל השור של החוקר גלטון בו קהל אקראי של כ-800 צופים בתחרות חוואים באנגליה נשאלו מהו משקלו של שור שהוצב על הבמה. משקל השור היה 542.9 ק"ג וממוצע הניחושים של הקהל היה 543.4 ק"ג - כלומר טעות של 0.5 ק"ג בלבד! ממוצע הניחושים היה המדוייק ביותר, אפילו בקרב מומחי הבקר שהשתתפו בתחרות.

ואיך זה מתקשר לשיפוץ ושדרוג הבית? מגוון הדעות הגדול של הלקוחות השונים, חוסר התלות בינם ומנגנון הצבירה שלנו שאוסף את כלל הציונים לכדי ציון אחד - כל אלה מהווים את התנאים לכך שהתמונה שתקבלו על בעל המקצוע תהיה מדוייקת מאוד. אם לבעל מקצוע יש ציון גבוה שהתקבל מהרבה לקוחות שונים, הסבירות שהוא בעל מקצוע טוב היא גבוהה.
לכן חשוב לנו לאסוף כמה שיותר ציונים וחוות דעת על בעלי המקצוע המפורסמים באתר.

טיפ: למרות הציונים, התרכזו בחוות הדעת

בסופו של דבר לא בוחרים קבלן לשיפוץ או בעל מקצוע לשדרוג הבית בזכות ציון מספרי. אין תחליף לעיון בחוות הדעת המפורטות שיש על כל בעל מקצוע באתר ואנו אפילו ממליצים להתקשר ללקוחות שלו ולדבר איתם לפני שסוגרים.

אחרי שהתרשמתם משניים או שלושה בעלי מקצוע, התקשרו אליהם וקבעו פגישה.
הכימיה והתקשורת עם בעל המקצוע חשובה מאוד וכדאי לסגור עם בעל מקצוע שעושה עליכם רושם טוב ושהתקשורת איתו נעימה.